Logo SP 1 w Słupnie

News zdjęcie id 259

WYCIECZKA KLAS CZWARTYCH NA ROZTOCZE

25.05.2018

W dniach 21-23 maja uczniowie klas czwartych wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce do Zamościa, Zwierzyńca, Krasnobrodu i Chełma.
W poniedziałek o godzinie 6.30 jeszcze troszkę zaspani wyruszyliśmy w drogę. Po pięciu godzinach podróży dotarliśmy do Zamościa, gdzie spotkaliśmy się z panią przewodnik. Wspaniała pogoda umożliwiła nam zwiedzenie rynku w Zamościu. Pani przewodnik przedstawiła krótką historię miasta-twierdzy, oprowadziła po najciekawszych miejscach wokół zamojskiego Rynku. Mieliśmy okazję zobaczyć pomnik Jana Zamojskiego- założyciela miasta, Katedrę Zmartwychwstania Pańskiego i św. Tomasza Apostoła w Zamościu  oraz Ogrody Zamojskie.
         W dalszej części wycieczki udaliśmy się do Bastionu-VII. Uczniowie wzięli udział w załadowaniu prochem armaty i oddali efektowny wystrzał.
        Kolejnym punktem naszej wyprawy było oddalony o ok. 30 km od Zamościa Krasnobród- miejsce noclegu. Tam po zakwaterowaniu i zjedzeniu pysznej obiadokolacji uczniowie bawili się na dyskotece.
       Następnego dnia, tuż po śniadaniu zwiedzaliśmy atrakcje Krasnobrodu. W tej miejscowości zwiedziliśmy Kaplicę na Wodzie. Wypływająca ze źródeł pod kaplicą woda jest, według miejscowej ludności oraz pielgrzymów, lecznicza. Wiele osób moczy w niej nogi lub inne, chore czy zmęczone, części ciała. Mieliśmy także okazję zobaczyć Sanktuarium Matki Bożej Krasobrodzkiej oraz Muzeum Wieńcy Dożynkowych, Ptaszarnię,  Muzeum Wsi Krasnobrodzkiej. W kolejnym etapie naszej wycieczki wraz z panią przewodnik udaliśmy się do Zwierzyńca oraz Roztoczańskiego Parku Narodowego, gdzie braliśmy udział w zajęciach prezentujących walory tamtejszego parku narodowego. Ciekawy film, ekspozycje fauny i flory Roztocza wzbudziły w nas zachwyt. Udaliśmy się także na Górę Bukową. Rezerwat ten ochroną obejmuje naturalny las z udziałem jodły, buka i świerka. Ścieżka ta stanowi najpopularniejszy szlak spacerowy w Roztoczańskim Parku Narodowym  Następną ciekawą atrakcją był „Kamieniołom” utworzony na nieczynnym wyrobisku. Na szczycie kamieniołomu wzniesiono budowlę w kształcie wieży (baszty), która pełni funkcję punktu widokowego. Z wieży mogliśmy podziwiać panoramę Krasnobrodu.
            Przed wyruszeniem w drogę powrotną udaliśmy się na Górę Bukową. Rezerwat ten ochroną obejmuje naturalny las z udziałem jodły, buka i świerka. Ścieżka ta stanowi najpopularniejszy szlak spacerowy w Roztoczańskim Parku Narodowym.
            Drugi dzień naszego pobytu na Roztoczu  zakończyliśmy ogniskiem.
Ostatnim etapem naszej wyprawy było miasto Chełm. Zwiedzaliśmy tam niesamowite podziemia kredowe oraz spotkaliśmy mieszkającego w jaskini ducha Biełucha. Pan przewodnik opowiedział nam o historii powstania miasta oraz oprowadził po najciekawszych zabytkach miasta.
          Pełni wrażeń, z uśmiechem na ustach powróciliśmy do domów.

Michalina Olszewska

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.