Szkoła Równych Szans
(wiecej)

Nasze grupy

Co warto o nas wiedzieć

Grupa 0 a wych.  Marzanna Getka 

To my – zerówka najmłodsza klasa w szkole. Mamy po pięć i sześć lat i jest nas w grupie 21 osób, w tym 11 dziewczynek i 10 chłopców. Rozpiera nas energia do zdobywania wiedzy i nowych umiejętności. O naszą edukację i dobre maniery dba pani mgr Marzanna Getka. Bardzo się cieszymy, że jest z nami Pani Marzena Sobolewska - woźna oddziałowa – która przynosi nam pyszną herbatkę i pomaga w wielu czynnościach.

Nasza sala jest duża i bardzo kolorowa. Każdy z nas ma swoje podpisane półeczki na przybory szkolne. W sali króluje wielki zielony dywan, na którym grzecznie siadamy i słuchamy tego, co mówi nasza pani. Jesteśmy bardzo ciekawi świata i chętnie uczestniczymy we wszystkich organizowanych zajęciach. Ćwiczymy, uczymy się liczyć, poznajemy litery i cyfry, śpiewamy, tańczymy, malujemy i rysujemy. Mamy też czas na zabawy swobodne podczas których uwielbiamy grać w gry dydaktyczne i zespołowe. Kiedy jest ładna pogoda, wówczas spacerujemy oraz spędzamy czas na placu zabaw i boisku szkolnym, gdy pada deszcz lub jest zimno na dworze bawimy się w Radosnej Szkole.

 

Grupa 0b wych. Monika Kruk

Grupa 0b liczy 24 osoby w tym 14 chłopców i 10 dziewczynek. Większość dzieci w grupie zna się bardzo dobrze i widać, że są ze sobą związane emocjonalnie, ponieważ przebywają w swoim towarzystwie już kolejny rok. Jednocześnie ciepło i serdecznie przyjęły nowego kolegę i dwie koleżanki. Dzieci szczególnie lubią wszelkiego rodzaju gry i zabawy ruchowe w sali przedszkolnej, na placu zabaw czy boisku szkolnym, są bardzo żywiołowe. Starają się być dla siebie miłe, są wdrażane do szanowania swojej pracy i pracy kolegów oraz uczą się samodzielności jak również współdziałania w grupie. Przyswajają nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania wobec kolegów jak również dokonują wyborów i dostrzegają możliwości pójścia na kompromis . Starają się przestrzegać opracowanego kodeksu zachowania i codziennie zdobywać zielone koniczynki.

 

Dzieci z oddziału przedszkolnego przed zajęciami lub po zajęciach mogą korzystać: 

  • ze świetlicy szkolnej,
  • obiadów,
  • terapii pedagogicznej i psychologicznej,
  • zajęć z logopedą;

· zajęć z religii; 

· zajęć języka angielskiego;

Lekcje religii prowadzi  P. mgr Barbara Moczulska

Zajęcia  języka angielskiego  - P. Elżbieta Niedźwiedzka

Zajęcia logopedyczne prowadzą panie: mgr E. Pietrzak, mgr A. Popławska, mgr M. Moczkowska

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzą panie: mgr M. Borkowska

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

 

TEMATY KOMPLEKSOWE

 

DO REALIZACJI WE WRZEŚNIU

  

1. W PRZEDSZKOLU 

2. MOJA GRUPA 

3. MINĘŁY WAKACJE

4. RUCH DROGOWY

 

http://img6.iap.pl/_r/180-180/s/123/207053/Wiadomosci/70535/120910_pogoda.pngPiosenka:    "Wrzesień przedszkolak"

                                      sł. Urszula Piotrowska,   muz. Magdalena Melnicka-Sypko

   I.  Do przedszkola idzie Wrzesień, żeby zostać przedszkolakiem,

      a za Wrześniem idą dzieci: czekaj na nas, nie bądź taki!

      Maszeruje razem z dziećmi, ręka w rękę, noga w nogę,

      wszystkim w koło opowiada: Przedszkolakiem zostać mogę!

           Ref.:       Do przedszkola, do przedszkola,

                        do zabawek i książeczek,

                        do piosenek i wierszyków,

                        tu przyjaciół też znajdziecie.

                        Do przedszkola, do przedszkola,

                        do zabawek i książeczek,

                        do piosenek i wierszyków,

                        tu przyjaciół też znajdziecie.

   II.  Pani wita ich przed salą  i z uśmiechem drzwi otwiera,

      w samą porę miły Wrześniu,  już zostaniesz z nami teraz.

      Ma swój znaczek, szafkę w szatnii humorek doskonały,

      zna trzy słowa czarodziejskie, z każdej cieszy się pochwały.

  

 

 

„Zabawki "

Znalezione obrazy dla zapytania zabawki

Słowa i Muzyka: Katarzyna Kulikowska

Popatrzcie, w pokoju stoi skrzynia z zabawkami.
Zabawki śpią, może je obudzimy.
Wyszły ze skrzyneczki małe zabaweczki:
Misie, piłeczki, pajace, i laleczki.
Za rączki się trzymają i wkoło obracają. 2x

Pajace klaskały, klap, klap, klap.
Misie tupały, tap, tap, tap.
Skakały piłeczki hopsasa.
Tańczyły laleczki tralala lala.

 

 

Znalezione obrazy dla zapytania lalki dla dzieci

 

 

Pamiątki z wakacji

Znalezione obrazy dla zapytania Pamiątki z wakacji

Wrzesien

 

W lesie

 

Czesław Janczarski

 

Poszły dziecina wycieczkędo lasu.

 

Nazrywałyświeżych liści,

 

narobiły hałasu.

 

Uciekały ptaki z lasu,

 

wiewiórki,zające,i jeże:

 

„Tyle krzykui hałasu,

 

wśród leśnych ścieżek!”

 

Drżą osikilisteczkami,

 

brzoza płacze:

 

„Kiedy wreszcie

 

pójdą sobie

 

ci krzykacze!”... 

 

Piosenka sygnalizatora

 

sł. Urszula Piotrowska

 

muz. Magdalena Melnicka-Sypko

 

Maszerują buty po chodniku

 

prawą stroną, grzecznie, w równym szyku

 

i pytają sygnalizatora,

 

czy przez jezdnię już przechodzić pora.

 

Ref. Jestem z tego dobrze znany,

 

że wciąż migam światełkami.

 

Kiedy światło mam zielone,

 

możesz przejść na drugą stronę.

 

I spokojnie idź po pasach,

 

bo na pasach się nie hasa.

 

A gdy błysnę na czerwono,

 

stój, nie przechodź, zabroniono!

 

Pan sygnalizator mruga okiem:

 

czy są jezdnie wąskie, czy szerokie,

 

stoję dla was co dzień jak na warcie,

 

więc zasady moje pamiętajcie:

 

Ref. Jestem z tego dobrze znany,

 

że wciąż migam światełkami.

 

Kiedy światło mam zielone,

 

możesz przejść na drugą stronę.

 

I spokojnie idź po pasach,

 

bo na pasach się nie hasa.

 

A gdy błysnę na czerwono,

 

stój, nie przechodź, zabroniono!

 

Uliczne sygnały

 

Maria Szypowska

 

 

 

Raz na jezdnię wlazła gapa

 

taka gapa, że aż strach!

 

Ktoś za kołnierz gapę złapał

 

Ktoś za gapą krzyknął − Ach!

 

Ach ty gapo, co ty robisz!

 

Tu jest jezdnia, chyba wiesz?

 

Autobusy, samochody

 

Motocykle pędzą też.

 

Jezdnia nie jest do spacerów,

 

do zabawy także nie.

 

Ciężarówki, sto skuterów

 

i tramwaje spieszą się.

 

Nie bądź gapą, nie bądź gapą,

 

gapa może skończyć źle!

 

Popatrz w lewo, potem w prawo

 

Jezdnia wolna? Śmiało przejdź!

 

 

Październik

 

   TEMATY KOMPLEKSOWE DO REALIZACJI W PAŹDZIERNIKU

1. JESIEŃ DAJE NAM OWOCE

2. JESIEŃ DAJE NAM WARZYWA

3. JESIEŃ W PARKU

4. JESIEŃ W LESIE

POZNAMY LITERY: o, O; l, L

POZNAMY CYFRY: 3, 4, 5


Pac, gruszka do fartuszka 

I. Pod owocami zgina się grusza,

 

 wiatr gałęziami gruszy porusza!

 

 Ref.: Pac, gruszka ,  pac, gruszka,

 

 hop, do fartuszka.

 

 II. Spadają gruszki od soku miękkie,

 

 nad gruszą krążą osa i szerszeń!

 

 Ref.: Pac, gruszka…

 

 III. Ja choć nie jestem szerszeniem, osą

 

 też lubię gruszki pachnące rosą!

 

 Ref.:Pac, gruszka…

 

 IV. Stanę pod gruszą i w mój fartuszek

 

 dla wszystkich dzieci nazbieram gruszek!

 

 Ref.:Pac, gruszka…


JARZYNOWY WÓZ

 

Jechał, jechał wóz,
smaczne rzeczy wiózł,
tur, tur, tur, turkotał,
smaczne rzeczy wiózł.


Tu marchew czerwona,
kapusta zielona,
rzodkiewek różowe kuleczki,
w złocistym kolorze słonecznik.

Jechał, jechał wóz,
smaczne rzeczy wiózł,
tur, tur, tur, turkotał,
smaczne rzeczy wiózł.

 Tu strączki fasoli
i bobu do woli,
szpinaku zielona tam góra,
i burak pąsowy jak burak.

 

Znalezione obrazy dla zapytania ilustracja - jesienne  listki

 

Piosenka„LISTKI TAŃCZĄ "słowa K. Różecka, muzyka T. Kierski

 

Złocisty listeczek na ziemię spadł.

Z wysokiej topoli zerwał go wiatr.

I znowu spadł listek i jeszcze dwa.

Bo wiatr jesienny do tańca gra.

 

Ref.

 

la, la, la, la, la, la, la, la, la

 

Bo wiatr jesienny do tańca gra.

 

Zachodzi słoneczko za ciemny las.

Już dosyć listki, odpocząć czas.

Zachodzi słoneczko wiatr przestał grać.

Już dosyć listki idziemy spać.

 

Ref.

 

 la, la, la, la, la, la, la, la, la

Już dosyć listki idziemy spać.

 

Znalezione obrazy dla zapytania ilustracja - jesienne  listki

 

"Jesienna cza- cza"- tekst piosenki

 

 

 

JESIENNA CZA- CZA.”
1. Kolorowa jesień już chodzi po lesie,
w kasztankową grę dzisiaj zagra wiatr.
Wietrzyk gwiżdże cza-czę w jesiennym bukiecie,
a dzieci śpiewają cza,cza,cza.

 


 Ref. Tańczymy cza,cza,cza,
 cza-czę wietrzyk gra.
Liście tańczą cza-czę,
więc tańczę i ja.

 


2. Już jesienna pora, już skaczą żołędzie,
jarzębina sznur dziś czerwony ma.
Jesienny czas, moc kolorów jest wszędzie,
jesienią śpiewamy cza,cza,cza.

 


 Ref. Tańczymy cza,cza,cza,
cza-czę wietrzyk gra.
Liście tańczą cza-czę,
 więc tańczę i ja.

 

 

Masaż wykonuje się na plecach kolegi:

 

 Przyszła jesień z deszczowymi chmurami, a po parku chodzą dzieci parami („maszerowanie”- palce wskazujący i środkowy )

 

Na alejkach ścielą się z liści dywan   (głaskanie całą dłonią)

 

I brązowe spadają kasztany ( ukłucia palcem)

 

My zbieramy te dary jesieni ( chwyt pięcioma palcami)

 

Układamy je w rządkach na ziemi (rysowanie grzbietem dłoni linii)

 

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE DO REALIZACJI W LISTOPADZIE

1. WIEJA I PADA

2. MÓJ KRAJ

3. WSZYSCY MAJĄ DOMY

4. ZWIERZĘTA PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY

 

 

 

Listopadowa piosenka”
1. Płyną niebem ciemne chmury
wiatr w kominie śpiewa,
i ostatnie złote liścieopadają z drzewa.
Ref. Listopadowa piosenka.
Jak deszczu kropelka.
Listopadowa piosenka.
Kap, kapu, kap.
2. Już listopad wieje chłodem,
kropi zimnym deszczem,
w parku trzęsą się chochoły
jakby miały dreszcze.

 

3. Pan listopad swój parasol
mocno w ręce trzyma.
I powiada, że niedługo
przyjdzie do nas zima

"Sześć Parasoli" 

 

Sześć parasoli Anna Łada- Grodzicka
Kiedy na dworze pada,
to w szatni stoi kolorowych
parasoli gromada.
Ten pierwszy w esy-floresy
- to parasol Teresy.
Drugi - czerwony w kółka
- to parasol Jurka
Trzeci - beżowy w kropki
- to parasol Dorotki.
Czwarty - żółty w kwiatki
- to parasol Beatki.
Piąty - w ciapki zielony
- to parasol Ilony.
Szósty - niebieski w kratkę
- wybrał sobie Małgorzatkę.
Z Małgorzatką chodzi wszędzie i czeka, aż deszcz będzie.


„SYRENKA” – wiersz do nauki na pamięć

 

Wypłynęła z Wisłysrebrzysta syrenka.
Miała piękny ogon rybita dziwna panienka.

Nagle zobaczyładom na brzegu Wisły.

-Tutaj właśnie będę mieszkać- powiedziała wszystkim.
- Będę was broniłatym wiślanym mieczem.
Niech w spokoju rybak łowi,piekarz chleby piecze.

I tak zamieszkałasyrenka w Warszawie.
Wczoraj w parku ją widziałam,jak tańczyła z pawiem.

 

„Syrenka”
1. Nasza warszawska Syrenka
co noc urządza wyprawę.
Nocy się ciemnej nie lęka,
gdy pragnie zwiedzić Warszawę.
Ref.: Warszawski Zamek, pałac w Łazienkach
nad cichym stawem,
dzielnice nowe i Stare Miasto
w naszej Warszawie.

II. Nasza warszawska Syrenka
Wisłą powraca nad ranem.
Z nią jest wiślana piosenka
i miasto w słońcu skąpane.
Ref.: Warszawski Zamek...

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE

 

DO REALIZACJI W STYCZNIU

 

1. WITAMY NOWY ROK

 

2. ZIMĄ POMAGAMY ZWIERZĘTOM

 

3. ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA

 

4. ZIMOWE ZABAWY

 

" Pory roku "

 

sł. Stanisław Karaszewski muz. Tomasz Strąk

1. Cztery pory ma rok cały,
 każda inna, oczywiście.
Zima w śniegu, wiosna w kwiatach,
lato w słońcu, jesień w liściach.

 

Ref. Wiosna, lato, jesień, zima,
cztery pory rok nasz ma,
każda różne zna zabawy,
każda w co innego gra.

 

2. Wiosna lubi rower, piłkę,
lato - łódki i skakanki,
jesień - rolki, hulajnogi,
zima - narty, łyżwy, sanki.

 

3. Wiosna stawia babki z piasku,
lato kąpie się w basenie,
jesień spaceruje w lesie,
zima śnieg w bałwana zmienia.

 

 

 

http://przedszkole-jezierzyce.szkolnastrona.pl/container/images_%2823%29.jpg

  

 

Szary nasz przyjaciel

 

1. Wiadomo, że wróbelek jest naszym przyjacielem,

 

pod oknami wciąż przed nami jest o jeden krok.

 

Skok, skok, skok, skok, do przodu albo w bok

 

świr, świr, świr, świr, świergoce cały rok.

 

  

2. Nie leci w obce kraje, na zimę tu zostaje,

 

chociaż głodno, chociaż chłodno, mróz i śnieg i mrok.

 

Skok, skok, skok, skok...

 

  

3. Więc dla tych szarych zuchów sypnijmy garść okruchów,

 

i gromada leci rada, już przed domem tłok.

 

Skok, skok, skok, skok...

 

 

„W naszym karmniku” – piosenka

 

Nocą wszystko dookoła biały śnieg zasypał
Przyleciały ptaszki rankiem do karmnika
– dajcie nam ziarenek siedem albo sześć
Brzuszki mamy puste bo nie ma co jeść

Ref. I skrzydłami machają i dzióbkami stukają

 

Stuk, stuk, stuk, stuk, stuk

Zaniesiemy ptaszkom zaraz słoninkę, okruszki
Niech jedzą ze smakiem i napełnią brzuszki
Bo w naszym karmniku jest wszystko co chcesz
Cieszą się wróbelki i sikorki też.

 

WSZYSTKIE DZIECI DOBRZE WIEDZĄ

Gdy zabawki porozrzucam, moja mama złości się.
A gdy nie chcę ich pozbierać, wtedy już jest bardzo źle.
Ale babcia mi pomoże poukładać klocki w mig.
Za to wszystko, Droga Babciu, chcę Ci podziękować dziś.

Ref.
Wszystkie dzieci dobrze wiedzą
i się bardzo szczycą tym,
że do babci i do dziadka
zawsze można iść, jak w dym.
Bo dziadkowie oraz babcie,
choć uwierzyć trudno w to,
kochają swe wnuczęta
tak, jak mało kto.

2.Gdy zabawka się zepsuje, tata mało czasu ma.
Dziadek sam ją zreperuje. Naprawioną wnet mi da.
I zabierze mnie na spacer gdy jest ładny, ciepły dzień.
Za to wszystko, Drogi Dziadku, dziś Ci podziękować chcę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://zagrodakociewska.pl/images/Plakaty/dzien_babci_i_dziadka.jpg

 

 

 

 

 

Piosenka pt. "Dziadkowe bajeczki"

 

Gdy za oknem zima i śnieg biały pada,

 

dziadek siada przy kominku bajki opowiada.

 

Dziadek siada przy kominku bajki opowiada.

 

O Królewnie Śnieżce i o Kocie w butach,

 

który mieszkał dawno temu gdzieś na Bergamutach.

 

Który mieszkał dawno temu gdzieś na Bergamutach.

 


O dzielnym Szewczyku, Jasiu i Małgosi.

 

Opowiada dziadek bajkę kiedy wnuczka prosi.

 

Opowiada dziadek bajkę kiedy wnuczek prosi.

 

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE

DO REALIZACJI W MARCU

 

URZĄDZENIA TECHNICZNE POJAZDY – NA LĄDZIE, WODZIE I W POWIETRZU PRZEDWIOŚNIE WIOSNA, WIOSENKA ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU.


PIOSENKA „Polka komputerowa”

1. Mój komputer zachorował.
 Nie chce mi się zresetować.
 Płata figle, żarty stroi,
 nawet myszka go się boi.

Ref: To jest polka komputerowa,
 gdy w komputerze wirus się chowa.
 Ale polka, ładna polka,
 polka komputerowa /2x

2. Wszystkie gry mi wirus zniszczył.
 A komputer tylko piszczy.
 Bardzo chore biedaczysko,
 coś go łamie w twardym dysku.

Ref: To jest polka komputerowa...

3. Dzwonię więc na pogotowie.
 Pogotowie niech mi powie:
 Co mam robić, kto pomoże?
 Z komputerem coraz gorzej.

Ref: To jest polka komputerowa...


POŻYTECZNE URZĄDZENIA –wiersz

 

Elektryczna pralka w domu

 

to wygoda jest i pomoc.

 

Dobrze, że tę pralkę mamy,

 

bo oszczędza ręce mamy.

 

To odkurzacz głośno szumi.

 

Za to pięknie sprzątać umie.

 

Wciągnął rurą kurz i śmiecie,

 

ani pyłku nie znajdziecie.

 

Gdy telefon drrr –zadzwoni –
już słuchawkę trzymasz w dłoni.

 

I choć Basia jest daleko

 

rozmawiam z nią przez telefon.

 

Telewizor dobra rzecz,

 

obejrzą tu filmy panie.

 

A dla panów będzie mecz,

 

dla nas bajki na ekranie.

 

Przy grające skrzynce siadam.

 

Skrzynka bajki opowiada.

 

A gdy w radio gra muzyka

 

Tańczę polkę i walczyka.


DOMOWE ROBOTY –piosenka

 

Kiedy rano gwiazdki zgasną, gdy się tylko robi jasno

Różne sprzęty wcześnie wstają, swoją prace zaczynają.

Ref. Słychać piski, słychać szum

Szuru- buru, plusk i plum. 2x

Już żelazko na swej nodze, jeździ gładko jak po lodzie

a lodówka mruczy sobie, pyszne dzisiaj lody zrobię.

Ref. Słychać piski, słychać szum...

Na śniadanie w opiekaczu zrumienione grzanki skaczą.

A odkurzacz ciężko wzdycha, tyle kurzu się nałykał.

Ref. Słychać piski, słychać szum...

Pralka bębnem wciąż obraca, prać skarpetki, to jest praca.

Czajnik gwiżdże na kuchence, a suszarka suszy ręce.

Ref. Słychać piski, słychać szum...

Jeszcze radio wesolutko, śpiewa nutkę nam za nutką.

Telewizor gada z kąta: Kto tu pięknie tak posprzątał?

Ref. Słychać piski, słychać szum...

AUTO NA SZNURKU -piosenka 

1. Dzieci jeżdżą na rowerze,

 

 grają w piłkę na podwórku.

 

A ja mamo, bardzo proszę,

 

chciałbym auto mieć na sznurku.

 

Straż, autobus, betoniarkę,

 

ciężarówkę lub koparkę.

 

Albo jakieś śliczne, nowe

 

auto wyścigowe.

 

2. Gdy urosnę całkiem duży,

 

już nie będę prosić mamy.

 

Kupię sobie nowe auto

 

w wielkim sklepie z zabawkami.

 

3. Wszyscy będą mi zazdrościć,

 

gdy zawołam na podwórku,

 

Hej, chłopaki! Patrzcie tylko,

 

jakie auto mam na sznurku.



Telefony alarmowe" M. Przewoźniak

 

Jeśli się coś złego stało 112! Zadzwoń śmiało.

 

Czuwa tam o każdej porze ktoś, kto zawsze ci pomoże.

 

Poznaj inne, trzycyfrowe telefony alarmowe:

 

Gdy policji wsparcia szukasz- 9-9-7 pukasz.

 

Coś się pali ? Bardzo proszę: Straż to : 9-9-8.

 

Gdzie jest lekarz? Kto odpowie?

 

Trzy dziewiątki – pogotowie.


 

TEMATY KOMPLEKSOWE

 

DO REALIZACJI W KWIETNIU

 

1. Nadchodzi Wielkanoc.

 

2. Dbamy o zdrowie.

 

3. Dbamy o Ziemię, naszą planetę.



Wiersz „Śmigus-dyngus” M. Terlikowskiej

Wie o tym i Tomek i Ewa,
że w śmigus się wszystkich oblewa.
Ale czy trzeba Pawełka
oblewać z pełnego kubełka?
Wystarczy małym kubeczkiem
dla żartu, dla śmiechu,troszeczkę.
Bo gdy wiatr chmurkę przywieje
i wszystkich was deszczem
poleje?



Bajkowe pisanki

 

Do zajączka przyszła kurka- ko, ko, ko, ko zagdakała

 

Z koszem jajek na pisankimama Kwoka mnie przysłała.

 

Zając podparł się pod boki- a to ci dopiero jajka!

 

Namaluję na nich tęcze i na każdym będzie bajka.

 

Ref. Bajkowe pisanki, bajkowe.

 

Rozdamy je z dobrym słowem,

 

ŒŚwiątecznym życzeniem, wiosennym marzeniem.

 

Bajkowe pisanki, bajkowe wesołą wiodą rozmowę,

 

że wiosna za oknem, że w dyngus ktoś zmoknie.

 

Rośnie żytko jak na drożdżach i zieleni się rzeżucha.

 

Pisankowych opowieści zając słucha, kurka słucha.

 

Z bukiecikiem srebrnych bazi w gości wybrał się baranek.

 

A dla niego mała kurka kosz bajkowych ma pisanek.

 

W naszej grupie istnieje zbiór zasad i reguł, które obowiązują wszystkie dzieci. Są one spisane w kodeksie przedszkolaka, który zamieszczamy poniżej.

1. Bawimy się zgodnie.

2. Akceptujemy i szanujemy innych.

3. Szanujemy zabawki i sprzątamy je po skończonej zabawie.

4. Siedzimy bezpiecznie i prawidłowo przy stoliczkach podczas zajęć, zabaw i posiłków.

5. Poruszamy się bezpiecznie po sali.

6. Zachowujemy się w łazience kulturalnie i zgodnie z jej przeznaczeniem.

7. Używamy czarodziejskich słów: proszę, przepraszam, dzień dobry, dziękuję.

8. Pomagamy sobie wzajemnie.

9. Kontrolujemy wyrażanie złości i agresji.

10. Swoje skarby przechowujemy w oznaczonym miejscu zachowując prawo do prywatności.

11. Mówimy umiarkowanym głosem.

12. Sumiennie wywiązujemy się z obowiązków dyżurnego.

13. Nie opuszczamy sali ani ogrodu samowolnie.

14. Zgłaszamy osobie dorosłej fakt zauważenia niebezpiecznych, podejrzanych i nieznanych przedmiotów oraz zepsutych zabawek.

15. Nie zjadamy owoców z drzew i krzewów ozdobnych oraz grzybów.

16. Przynosząc zabawki z domu przestrzegamy następujących zasad:

 • bawimy się nimi w określonym czasie (ranki, zabawa dowolna, po południu),

 • przechowujemy je w przeznaczonym dla nich miejscu,

 • pozwalamy się nimi bawić innym dzieciom.


PRZYJDŹ, ZOBACZ I ZOSTAŃ Z NAMI

 

ZASADA:

Jesteś bezpieczny

ZASADA:
Dbaj o swoje zdrowie

 

ZASADA:

Kontroluj swoje zachowanie

ZASADA:

Bądź koleżeński

NORMY POSTĘPOWANIA:

NORMY POSTĘPOWANIA:

NORMY POSTĘPOWANIA:

NORMY POSTĘPOWANIA:

1. Akceptujemy cię takiego, jakim jesteś.

2. Dziel się swoimi wątpliwościami.

3. Okazuj swoje uczucia innym.

4. Dostrzegaj sytuacje zagrażające bezpieczeństwu twojemu i innych.

5. Powiedz, czego się boisz.

6. Zawsze będziesz wysłuchany.

7. Mów o swoich uczuciach (odczuciach).

1. Nie krzycz, mów umiarkowanym głosem.

2. Bierz udział w zabawach ruchowych spacerach i wycieczkach (przebywaj na świeżym powietrzu).

3. Hartuj swój organizm.

4. Ubieraj się stosownie do pory roku.

5. Zjadaj przygotowane dla ciebie posiłki.

6. Myj ręce przed posiłkami i po wyjściu z ubikacji.

7. Zasłaniaj usta przy kichaniu i kasłaniu.

1. Wyrażaj swoje emocje w sposób dla nas zrozumiały.

2. Zwróć się z problemem do nauczyciela.

3. Nie obrażaj się.

4. Nie bądź agresywny; inaczej: nie bij rówieśników.

5. Baw się tak, abyś nie przeszkadzał innym.

6. Pamiętaj o konsekwencjach swojego działania.

1. Nie wyśmiewaj się z kolegi, koleżanki.

2. Słuchaj, co mówią inni.

3. Nie wyrządzaj krzywdy innym.

4. Pomagaj młodszym, mniej sprawnym.

5. Dziel się z innymi tym, co masz.

 

 

NASZ KONTRAKT GRUPOWY

MÓW "DZIEŃ DOBRY GDY GDZIEŚ WCHODZISZ

MÓW "DO WIDZENIA" GDY WYCHODZISZ

UŻYWAJ CZĘSTO SŁOWA "PRZEPRASZAM"

GDY CHCĘ COŚ POWIEDZIEĆ PODNOSZĘ RĘKĘ DO GÓRY

NIE HAŁASUJ

UMIEM ZACHOWAĆ SIĘ PRZY STOLE

POMAGAJ INNYM

<<   Wrzesień   >>
NiPoWtŚrCzPtSo
                1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
MAPA SERWISU
STATYSTYKA