Szkoła Równych Szans
(wiecej)

2011/2012

WYCIECZKA VIa "SZLAKIEM POLSKICH PIASTÓW"

Dzieci 12 i 13 czerwca klasy VI a wraz z wychowawcą i panią pedagog Ewą Hańczyk pojechały na wyciecze do miejscowości: Gniezno, Biskupin, Kruszwica czyli „Szlakiem Polskich Piastów”.

W Gnieźnie zwiedzaliśmy Katedrę Gnieźnieńską następnie obejrzeliśmy wystawę związaną z początkiem państwa polskiego w Muzeum Historii Państwa Polskiego też w Gnieźnie. Następnie przejechaliśmy do grodu pierwszego władcy państwa polskiego czyli Mieszka I w Ostrowie Lodnickim będący pomnikiem historii kultury narodu polskiego.

W drugim dniu wycieczki zwiedzaliśmy rekonstrukcję najstarszej osady na ziemiach polskich czyli Biskupin, byliśmy także w przepięknie położonej wśród trzech jezior polskiej Wenecji. Dotarliśmy tam najstarszą kolejką wąskotorową. Podczas powrotu do domu zajechaliśmy do miejscowości Kruszwica. Tutaj młodzież wspinała się na najstarszą wieżę w Polsce tzw. Mysią Wieżę znaną z legendy o Popielu.

Grażyna Wardak-Dymek

ZIELONA SZKOŁA – GÓRY STOŁOWE – RADKÓW

W dniu 28.05.2012r. pod opieką naszych wychowawców wyruszyliśmy do CAMPU RADKÓW znajdującego się w przepięknych Górach Stołowych. Podróż minęła nam szybko i przyjemnie. Po dotarciu na miejsce i rozpakowaniu bagaży, sprawdziliśmy grafik zajęć na kolejne dni. Podczas pobytu na zielonej szkole zwiedziliśmy Park Narodowy Gór Stołowych, Błędne Skały, które są dowodem rzeźbiotwórczej działalności wiatru, zdobyliśmy Szczeliniec Wielki – najwyższy szczyt Gór Stołowych (919 m.n.p.m.).

Odbyliśmy wycieczkę do kopalni węgla w Nowej Hucie, szukaliśmy śladów prehistorycznych roślin i zwierząt. Na terenie ośrodka braliśmy udział w zajęciach artystycznych i sportowych. Piekliśmy kiełbaski, tańczyliśmy na dyskotece. Poznawaliśmy okolicę podczas wycieczek rowerowych.

Pobyt na zielonej szkole można uznać za bardzo udany.

Krzysztof Janicki 1a

ZIELONA SZKOŁA NA SUWALSZCZYZNĘ

Dzień l

Dnia 21.05 klasy 6b,5b,5a oraz kilka osób z klas czwartych wyjechało za Zieloną Szkołę , na Suwalszczyznę. Pierwszym punktem podróży było odwiedzenie Augustowa, gdzie płynęliśmy statkiem „Serwy” przez Rospudę. Pod koniec dnia dotarliśmy do ośrodka „U Sebastiana” i zakwaterowaliśmy się w pięknych pokojach. Wieczorem przespacerowaliśmy się po okolicy.

Dzień II

Rozpoczyna się drugi dzień naszego wyjazdu na Zieloną Szkołę. Dzień rozpoczęliśmy wyśmienitym śniadaniem. Po zakończonym posiłku pojechaliśmy do Wigierskiego Parku Narodowego . podzieliliśmy się na dwie grupy, by zdobyć nowe doświadczenia. Pierwsza grupa poszła na zajęcia pt. „Co żyje w jeziorze”, natomiast druga  na zajęcia  pt. „Co w lesie szumi”, a potem była zmiana. Zajęcia odbyły się w terenie i buły bardzo ciekawe. Podczas zajęć o jeziorze zbieraliśmy małe żyjątka , które mogliśmy obejrzeć pod lupą lub mikroskopem. W czasie zajęć o lesie wykonywaliśmy ćwiczenia dotyczące lasu. Po zakończonych zajęciach wybraliśmy się na szlak leśny o nazwie „las”. Zobaczyliśmy tam piękne okazy farmy i flory. Po powrocie zjedliśmy pyszny obiad. Pod koniec dnia odbyła się wspaniała dyskoteka, na której wszyscy świetnie się bawili.

Dzień III

Zbiórka odbyła się o godz. 9.30.Pierwszym obiektem zwiedzania był Pokamedulski Zespół Klasztorny w Wigrach. Pani Przewodnik opowiedziała nam o powstaniu klasztory, a także o jego mieszkańcach. Następnie udaliśmy się na wiadukty kolejowe, które przypominały rzymskie akwedukty. Po długim spacerze udaliśmy się do Ruin Pałacu Paca. Odwiedziliśmy tam park , resztki bramy podjazdowej, a także widzieliśmy piwnice i wieżę bocianią. Około godz. 16.00 udaliśmy się do Suwałk. Odwiedziliśmy park , w którym Pani Przewodnik opowiadała nam o jego powstaniu. Następnie mieliśmy  godzinę wolnego. Potem razem z paniami udaliśmy się na urodziny Marii Konopnickiej naszej patronki. W  pierwszej kolejności zobaczyliśmy odsłonienie ławeczki literackiej Marii Konopnickiej. Następnie poszliśmy na koncert. W czasie imprezy  można było zjeść kawałek tortu, a także napić się soku lub wody. Po udanej imprezie przyjechaliśmy autokarem do ośrodka na kolację. Dzień był pełen wrażeń i przygód.

Dzień IV

Tego dnia zwiedziliśmy najstarszy Park Krajobrazowy w Polsce i przeszliśmy się wzdłuż najgłębszego jeziora w Polsce- Czarna Hańcza. W drodze powrotnej zajechaliśmy na pyszne lody. Gdy wróciliśmy do ośrodka czekał na nas pyszny obiad, po który mieliśmy godzinę wolnego. Następnie wszyscy zgromadzili się w holu, żeby zobaczyć jak prowadzony jest wypiek sękacza. Trwało to dość długo (2 godziny), więc  panie pozwoliły nam pójść na boisko i pograć w siatkówkę lub piłkę nożną. Pod koniec dnia odbyło się fantastyczne ognisko, na którym piekliśmy , a później jedliśmy kiełbaski i zrobionego wcześniej sękacza.

Dzień V

Wszyscy bardzo wcześnie wstali, aby się spakować jeszcze przed śniadaniem. Po pysznym śniadaniu wyprowadziliśmy walizki przed budynek ośrodku, gdzie Pan kierowca wstawił je do autokaru. Opiekunki  sprawdziły pokoje.  Następnie pożegnaliśmy się z pracownikami ośrodka i odjechaliśmy. O godz. 10 mieliśmy zaplanowaną przejażdżkę kolejką. W czasie przejażdżki odbyły się trzy krótkie postoje. Na miejscu zjedliśmy w restauracji obiad. I ruszyliśmy w stronę  powrotną. Pod szkoła byliśmy około godz. 18. Wycieczka była bardzo udana . Pięć dni minęło tak szybko. Już planujemy wycieczkę za rok.

ZIELONA SZKOŁA – GÓRY STOŁOWE – RADKÓW

Pobyt na zielonej szkole można uznać za bardzo udany.

Krzysztof Janicki 1a

NIEZAPOMNIANE CHWILE GIMNAZJALISTÓW NA  KAZIMIERSKO - SANDOMIERSKIEJ ZIEMI

W dniach 17-18.05.2012r. uczniowie klas: Ia, IIa, IIc i IIIb Gimnazjum, pod opieką pani Joanny Rosz, pani Elżbiety Borkowskiej i pani Doroty Ziomek pojechali na wycieczkę do Kazimierza Dolnego i Sandomierza.

Wyjechaliśmy ze Słupno o godzinie 7.30 i po jednym postoju, już o 11:00 byliśmy na miejscu. Pod opieką pani pilot weszliśmy na wzniesienie, gdzie rozpościerały się ruiny zamku. Dzięki temu, że Muzeum Nadwiślańskie przeprowadziło zabezpieczenie ruiny i dokonało częściowej odbudowy zamku, dziś możemy zobaczyć, gdzie żyli, jak mieszkali ludzie sprzed kilku wieków.

W Janowcu zrezygnowaliśmy z autokaru, wybierając inne środki transportu. Początkowo ciuchcie, a następnie prom, którym przepłynęliśmy na drugą stronę Wisły do Kazimierza Dolnego.  Po „drobnym” pożywieniu, zaczęliśmy zwiedzać miasto. Zobaczyliśmy mały i duży rynek, górę Trzech Krzyży oraz dom Marii i Jerzego Kuncewiczów, do którego musieliśmy przejść wysoko położonym wąwozem.

Po zwiedzeniu miasta przyszedł czas wolny. Robiliśmy pamiątkowe zdjęcia i zakupy. Około godziny 17.00 pojechaliśmy do Wojciechowa, gdzie spędziliśmy wieczór, noc i poranek. Ogniskiem zakończyliśmy miło spędzony dzień, mimo że największą atrakcją była trampolina wnuków właścicieli, z której mogliśmy korzystać do woli.

Następnego dnia, tuż po śniadaniu poszliśmy do kuźni, gdzie zobaczyliśmy jak ciężko pracuje kowal. Dowiedzieliśmy się jak robi się podkowy i inne przepiękne narzędzia z metalu.  To były niezapomniane chwile, gdyż kowal swymi wypowiedziami rozśmieszał nas do łez.

O 10.00 wyruszyliśmy do Sandomierza, a tam przeszliśmy się podziemną trasą turystyczną zwaną również „sandomierskimi lochami”. Odwiedziliśmy także zbrojownię rycerską, która posiada dużą ekspozycję różnorodnej broni. Obecnie zbrojownia rycerska w Sandomierzu jest jednym z najchętniej odwiedzanych obiektów turystycznych. Dlaczego? Bo tam na krótką lekcje historii zaprosił nad sam rycerz, który po ubraniu naszych kolegów w zbroje oraz stroje królewskie opowiedział jak wyglądało życie rycerskie i dworskie w dawnej Polsce i Europie.

Spacerując po Sandomierzu poznaliśmy historię Ucha Igielnego, zobaczyliśmy wspaniało panoramę Sandomierza z Bramy Opatowskiej, a także zobaczyliśmy piękno przyrody w wąwozach lessowych. Po uciechach dla duszy trzeba było zrobić coś dla ciała, więc ruszyliśmy do małpiego gaju, oczywiście nie wszyscy, bo część chciała odpocząć. Troszkę adrenaliny i szaleństwa było podsumowaniem naszej wspaniałej zabawy.

Jednym słowem  wróciliśmy bardzo zadowoleni z nadzieją, że jeszcze kiedyś uda nam się wrócić do wspaniałego i przepięknego sandomierskiego rynku Ojca Mateusza.

Oliwia Walaśkiewicz, kl. IIc

WYCIECZKA DO TEATRU "TAJEMNICZY OGRÓD"

Dnia 10 maja 2012r. klasy IVa i IVb wraz z wychowawczyniami obejrzały w teatrze Rampa spektakl „Tajemniczy ogród”. „Tajemniczy ogród” to przepiękna sztuka o przyjaźni, miłości i przede wszystkim ogromnej wierze w siłę ludzkich uczuć. Przepiękna scenografia, piosenki i gra aktorów pobudzały zmysły, wyobraźnię i  wrażliwość młodego widza.

Reżyserem, autorem adaptacji i tekstów piosenek jest Cezary Domagała.

A oto cytat z jednej z piosenek, która trafia prosto w serce i dobitnie obrazuje ponadczasowe motto zawarte w spektaklu:

W milionach serc zamknięte są

uczucia co w ogrodzie śpią,

w ogrodzie róż co jest gdzieś tuż,

więc otwórz drzwi i śmiało idź,

obudzić go by zaczął żyć,

zobaczysz jak zmieni się świat,

gdy wiosną zaśpiewa ptak.”

Marta Makarewicz

WYCIECZKA NA SEKTAKL „ŚWIĘTOSZEK”

W dniu 16.04.2012 roku uczniowie klas 1a,1b,2a,2b i 2c wraz z wychowawcami udali się na wycieczkę do warszawskiego teatru „Roma” na spektakl pt.”Świętoszek”. Doskonała gra aktorska, ciekawa scenografia oraz możliwość obejrzenia spektaklu na wyjątkowych miejscach w lożach uczyniły widowisko jeszcze bardziej atrakcyjne.

WYCIECZKA DO WYDAWNICTWA AGORA

Dnia 19 marca 2012 uczniowie kl. Va, Vb i VIb udali się wraz ze swoimi wychowawczyniami do wydawnictwa Agora w Warszawie, które jest wydawcą największej opiniotwórczej gazety w Polsce „Gazety Wyborczej” oraz bezpłatnego „Metra”.

Uczniowie poznali zasady działania tego wydawnictwa, poznali kolejne etapy tworzenia gazety.

Następnie zostali zapoznani z działalnością radiową, która obejmuje grupę radiostacji lokalnych nadających pod markami Złote Przeboje i Roxy. Uczniowie obejrzeli studio nagraniowe i dowiedzieli się na czym polega praca radiowa. Na koniec wszyscy otrzymali bezpłatne książki „Rośliny i zwierzęta” oraz płyty z bajkami (które są sprzedawane jako dodatek do Gazety Wyborczej).

Wycieczkę uważamy za bardzo udaną, szkoda tylko że trwała tak krótko.

WYCIECZKA DO KINA I MUZEUM EWOLUCJI, NAUKI I TECHNIKI

Dnia 9 marca 2012 uczniowie klas I a i b, II a i b oraz III a pod opieką wychowawców wyjechali do Kinoteki w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Braliśmy udział w lekcji na żywo, którą prowadził zawodowy aktor Roch Siemianowski. Podczas zajęć odkryliśmy wiele tajemnic filmowej animacji.  Przekonaliśmy się, że wrażenie ruchu w filmie animowanym jest wywoływane poprzez ułomność ludzkiego oka. Odkryliśmy również, że filmy nie składają się z ciągu płynnych obrazów, a z mnóstwa nieruchomych zdjęć. Obejrzeliśmy reportaż ze Studia Filmów Animowanych w Poznaniu, w którym w roli reporterki wystąpiła aktorka Joanna Jabłczyńska. Mieliśmy okazję poznać proste techniki animowania, które możemy wypróbować w domu i zostać twórcami animacji.

W ramach „Lekcji w kinie” obejrzeliśmy seans filmowy złożony z pięciu ciekawych filmów animacji z cyklu „Bajki i baśnie polskie”.

Po lekcji w kinie udaliśmy się do Muzeum Ewolucji, gdzie podziwialiśmy ciekawe ekspozycje dotyczące ewolucji życia na Ziemi.

Z wielkim zainteresowaniem i „lekkim przerażeniem” oglądaliśmy masywny szkielet roślinożernego dinozaura –zauropoda. Największe wrażenie wywarły na nas szkielety i czaszki krwiożerczych dinozaurów – tarbozaurów. W sali poświęconej ewolucji ssaków najbardziej zaciekawiła wszystkich rekonstrukcja australopiteka „Lucy” oraz kolekcja czaszek kopalnych człowiekowatych ilustrująca trendy ewolucyjne, prowadzące do powstawania człowieka.

Przy wyjściu z muzeum wielkim zainteresowaniem cieszyły się figurki dinozaurów, które dzieci kupiły na pamiątkę pobytu w Muzeum Ewolucji.

Wycieczka była bardzo ciekawa i interesująca. Dzięki niej odkryliśmy wiele tajemnic kina animacji i z ewolucji życia na Ziemi. Wróciliśmy z niej szczęśliwi, zadowoleni i wzbogaceni w nową wiedzę.

Renata Szydłowska

TARGI EXPO 2012

2 marca 2012 r. klasy IIIa i IIIb gim. wraz z wychowawcami pojechały do Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie na targi edukacyjne Expo 2012. Wyjazd był dobrą okazją do zapoznania się z ofertą edukacyjną szkół warszawskich, stworzył okazję do osobistej rozmowy z uczniami szkół średnich. Mamy nadzieję, że tegoroczni trzecioklasiści właściwie wybiorą swoje przyszłe szkoły.

Dorota Ziomek

WYCIECZKA NA LODOWISKO KLASY Ib Gim.

Dnia 17.02.2012 r. klasa I b Gim. wraz z wychowawczynią Panią Aliną Słomińską wybrała się na lodowisko do Marek.

Zbiórka odbyła się o godzinie 9:30. Parę minut później wyruszyliśmy autobusem miejskim. Gdy dojechaliśmy na miejsce postanowiliśmy rozgrzać się grając całą klasą w piłkę nożną. Chwilę później wszystkim zrobiło się cieplej. Wypożyczyliśmy łyżwy. Po wyczerpującej jeździe zadowoleni wróciliśmy do domu.

Wycieczka wszystkim się podobała i całą klasą stwierdziliśmy, że był to najlepszy klasowy wyjazd na jakim kiedykolwiek byliśmy.

Weronika Szabelewska i Paulina Bednarska

REWIA DZIECIĘCA „SYLABA”

Na premierowy koncert Rewii Dziecięcej „Sylaba” do Domu Kultury w Wyszkowie wyjechało z naszej szkoły w poniedziałek 13 lutego 2012r. aż 218 uczniów z wszystkich klas 0-III, Va i Vb oraz VIb.

W tym roku dziewczęta z zespołu wokalno-tanecznego podjęły się trudnego tematu – lekcji współczesnego patriotyzmu. Tytuł koncertu – „Made in Poland” trafnie odzwierciedlał artystyczne spotkanie z Polską w roli głównej. Uczniowie wysłuchali wielu pięknych piosenek podzielonych tematycznie ze względu na różne wymiary polskości i polskiej kultury – od filmu (muzyka z filmu „Wiedźmin”, „Kiler”, „Skazany na bluesa”), poprzez tradycje i święta („Z kopyta kulig rwie” Skaldów, „Kolorowe jarmarki” Maryli Rodowicz i „Nic nie może przecież wiecznie trwać” Anny Jantar) aż do polskiej muzyki i festiwali („Wielka dama tańczy sama” Anny Jantar, „Prześliczna wiolonczelistka” Skaldów, „Black and white” Kombi, ONA „Drzwi”).

Kiedy mowa o historii, dziewczęta zatańczyły piękny układ walca z filmu „Noce i dnie”. Uczniów zapewne poruszyły jakże prawdziwe słowa kończącej koncert piosenki „Ja to mam szczęście, że w tym momencie, żyć mi przyszło w kraju nad Wisłą…”.

Finałem Sylabianki zagrzały do kibicowania podczas wielkiego wydarzenia jakim będzie finał EURO 2012 piosenką w oryginalnym wykonaniu Marka Torzewskiego „Do boju, Polsko”.

Wspaniałe stroje, przepiękny ruch sceniczny i dobór tematu sprawił, że Sylaba jak zwykle nas zaskoczyła – na pewno z przyjemnością wrócimy do Wyszkowa za rok.

J. Myśliwiec

WYCIECZKA DO TEATRU „BALLADYNA”

W dniu 13.02.2012r. uczniowie klasy Ia i IIa Gimnazjum wraz z wychowawcami udali się do warszawskiego teatru muzycznego „Roma” na spektakl pt. „Balladyna”. Doskonała gra aktorska wzbogacona o iluminacyjną scenografię uczyniła dramat bardzo wymowny, a nawet dramatyczny. Uczniowie mogli nie tylko przybliżyć sobie fabułę utworu, ale przede wszystkim zobaczyć jeden z najstarszych i najbardziej znanych warszawskich teatrów.

Możliwość integracji i spędzenia dnia w nieco inny sposób wywołała wiele radości i uśmiechu na twarzach młodzieży naszego Gimnazjum.

WYJAZD MIKOŁAJKOWY DO KOLORADO KLAS ZEROWYCH

6 grudnia 2011 roku dzieci z klas zerowych wybrały się ze swoimi wychowawczyniami do Sali zabaw Kolorado. Ta mikołajkowa zabawa okazała się być dobra okazją do wspólnej zabawy, poznania się lepiej dzieci w grupie i między klasami.

Wesołe, zadowolone, uśmiechnięte, a przede wszystkim zmęczone zabawą w kulkach dzieci wróciły do szkoły w dobrych nastrojach.

Jolanta Rudzińska

KONCERT MIKOŁAJKOWY KL. Iab, IIab i IIIab SP

Dnia 6 grudnia 2011 roku uczniowie klas I, II i III wyjechały na Wielki Koncert Galowy do Sali Kongresowej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Koncert stanowił zwieńczenie prowadzonego w 2011 roku przez Fundację Prometeusz cyklu szkoleń ratownictwa medycznego dla młodzieży szkolnej, pt. „5 złotych minut… ratujących życie czyli zabawa na 112.”

Dzieci wspaniale się bawiły podczas występów Ady Szulc, Sylwii Grzeszczak, Natalii Kukulskiej, Anety Figiel, formacji tanecznej Flex. Największą niespodzianką dla dzieci było spotkanie z Mikołajem i Śnieżynką. Wszyscy zafascynowani byli przepięknym pokazem kolorowych laserów. Z koncertu wróciliśmy zadowoleni, szczęśliwi i pełni wrażeń.

Renata Szydłowska

WYJAZD MIKOŁAJKOWY KL. IVa, IVb i VIa

Dnia 6 grudnia 2011r. klasy IVa, IVb i VIa były w kinie na filmie „Mali agenci”4D. Efekty wzrokowe, słuchowe i .... węchowe były wspaniałe. Fabuła, akcja, efekty specjalne i morał – to wszystko można było zobaczyć na tym filmie dla całej rodziny.

Mikołajki w kinie to wspaniała rozrywka dla małych i tych trochę starszych!

MIKOŁAJKI kl. IIa Gimnazjum

W dn. 07.12. 2011r. klasa IIa pod opieką wychowawcy udała się do Multikina. Oczywiście okazją do wyjazdu były imieniny św. Mikołaja J Chcąc miło spędzić ten wyjątkowy dzień w roku, gimnazjaliści wybrali z repertuaru film „Jak Ona to robi” na czele z czterokrotnie nagradzaną Złotym Globem  Sarą Jessicą Parker.

Romantyczna opowieść przypomniała młodzieży najważniejsze wartości w życiu, jakie niewątpliwie stanowi rodzina, przyjaźń i miłość, natomiast ukazane na ekranie święta Bożego Narodzenia wprowadziły nas w ten wyjątkowy i jakże ciepły nastrój zbliżających się świąt.

Młodzież z uśmiechami na ustach powróciła do domu, uznając ten mikołajkowy dzień za bardzo udany.

WYCIECZKA DO MUZEUM POWSTANIA WARSZWSKIEGO

Dnia 17.11.2011 uczniowie klas Va, Vb oraz VIb wybrali się wraz z wychowawczyniami na wycieczkę do Warszawy.

Pierwszym punktem programy było Muzeum Powstania Warszawskiego. Dzięki aranżacji wnętrza i wykorzystaniu efektów multimedialnych uczniowie mieli niepowtarzalną okazję przybliżyć sobie powstańczą rzeczywistość, obejrzeli ekspozycje i pamiątki należące do żołnierzy Armii Krajowej.

Największe wrażenie i niezapomniane przeżycie dostarczyło jednak przejście kanałem podziemnym, którym uciekali powstańcy przed niemieckimi napastnikami.

Uczniowie obejrzeli również trójwymiarowy film „Miasto ruin” będący cyfrową rekonstrukcją miasta zniszczonego podczas II wojny światowej. Obraz w sugestywny sposób oddał grozę i skalę zniszczeń stolicy po II wojnie światowej.

Następnie udali się na Cmentarz na Powązkach. Przeszli się Aleją Zasłużonych, zobaczyli groby m.in. Z.Nałkowskiej, J.Tuwima, A.Kamińskiego oraz pomnik upamiętniający ofiary katastrofy Smoleńskiej. Poznali również historię tego cmentarza.

Wycieczka okazała się prawdziwa lekcją historii, nikt nie wrócił do domu rozczarowany ani znużony.

„ROMEO i JULIA” – SPEKTAKL TEATRALNY

W dniu 16.11.2011 uczniowie klasy Ia, Ib, IIa, IIc Gimnazjum oraz klasy VIa Szkoły Podstawowej udały się na do Teatru Palladium w Warszawie na spektakl „Romeo i Julia”.

Teatralna adaptacja utworu pozwoliła młodzieży poznać lub przypomnieć sobie historię i perypetie miłości tytułowych bohaterów. Natomiast obejrzana sztuka aktorska, scenografia i rekwizyty niejednokrotnie powodowały uśmiech na twarzach młodych widzów. Ubrani elegancką nasi uczniowie z zaciekawianiem oglądali widowisko, emocjonalnie podchodząc do kolejnych wydarzeń.

Wycieczka zorganizowana przez panią Elżbietę Borkowską, nie tylko pozwoliła młodzieży zrozumieć sens dzieła Szekspira, ale także na integrację klas gimnazjalnych.

Joanna Rosz

WYCIECZKA DO TEATRU „W POGONI ZA  BAJKĄ”

Dnia 28 października 2011 uczniowie kl. Va, Vb oraz VIb wybrali się wraz w wychowawczyniami do teatru Rampa w Warszawie na najnowszy musical familijny „W pogoni za bajką”.

Jest to muzyczna opowieść zaskakująca nowoczesną formą i pomysłem inscenizacyjnym. Przeplatają się w nim dwa światy: podziemny świat  nieczytanych bajek oraz zabiegany świat współczesnego królestwa.

„W pogoni za bajką” to znakomita zabawa konwencjami i stylami atrakcyjne zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Ta sztuka to apel do wszystkich, aby nie gubili swego człowieczeństwa realizującego się w rodzinie.

WYCIECZKA ZWIĄZEK GMIN ZALEWU ZEGRZYŃSKIEGO

Po wygraniu pierwszego etapu Turnieju Wiedzy Turystyczno-Ekologicznej czworo naszych uczniów zostało zaproszonych na jednodniową wycieczkę terenoznawczą. Celem wyjazdu było poznanie walorów turystycznych i przyrodniczych wszystkich gmin należących do Związku Gmin Zalewu Zegrzyńskiego. Weronika Chajęcka, Klaudia Madoń,  Aleksandra Peć, Adrian Krzeszewski wraz z opiekunem panią Katarzyną Jabłońską zwiedzili m.in. Pałac w miejscowości Jabłonna, Fort w Beniaminowie, Wąwóz Szaniawskiego w Jadwisinie, Elektrownię Wodna w Wieliszewie, cmentarz w Radzyminie i Dąbrówce. Uczniowie mogli zobaczyć  także piękne kościoły w Serocku i Nieporęcie. Wycieczka zakończyła się pysznym obiadem w skansenie w Kuligowie. Nasi uczniowie wrócili z wycieczki zmęczeni lecz zadowoleni.

Katarzyna Jabłońska

SPEKTAKL „MAŁY KSIĄŻE”

26 października 2011 klasy I-III Gimnazjum pojechały do Sali koncertowej Biblioteki Miejskiej w Radzyminie na spektakl „Mały książę” w reż. M. Tarcza. Sztuka, jaką zobaczyli uczniowie, nie była jedynie teatralną adaptacją lektury szkolnej. Reżyser zaproponował młodzieży własną, ciekawszą opowieść o „Małym Księciu” zbudowaną w nurcie groteski, bogato zdobioną humorem i refleksjami o istocie współczesnego świata. Każdy uczeń, po obejrzeniu spektaklu, wie, że „Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu”.

WYCIECZKA DO SEJMU RP

13 X 2011 klasy III a i III b Gimnazjum zwiedziły Sejm RP.

Ze względu na powyborczą przerwę w obradach parlamentu uczniowie mieli okazję zwiedzić Izbę Poselską, senat, Salę kolumnową.

Wycieczka stała się doskonałą okazją do pogłębienia wiedzy. Młodzież wysłuchała ciekawego wykładu pracownika Sejmu o historii tej instytucji, zatrzymała się pod tablicami poświęconymi parlamentarzystą pomordowanym w czasie II wojny światowej , ofiarom katastrofy smoleńskiej, a także pod tablicą upamiętniającą wizytę Jana Pawła II w Sejmie.

WYCIECZKA KL. II a „BITWA WARSZAWSKA 1929” I KRĘGLE

W dniu 12.10.2011 klasa IIa Gimnazjum pod opieką p. Joanny Rosz udała się na wycieczkę do kina „Praha” na film „1920 Bitwa Warszawska”.

Spotkanie z historią  poznawaną na tle miłości dwojga głównych bohaterów, pozwoliło uczniom zrozumieć problem i znaczenie historyczne bitwy warszawskiej. Natomiast efekt trójwymiarowy nadał realistyczny wymiar wydarzeniom z 1920 roku.

Po filmie młodzież miała możliwość zintegrowania się podczas gry zespołowej. Drugim celem wycieczki była bowiem kręgielnia. Wspólna zabawa pozwoliła na zacieśnienie więzi klasowych, nutkę rywalizacji, a przede wszystkim wspaniałą zabawę.

WYCIECZKA DO TORUNIA

Dnia 12 października klasy IVa, IVb i VIa pojechały na wycieczkę do Torunia.

Pierwszym punktem wyprawy było Planetarium, w którym obejrzeliśmy film pt „Osiem planet” oraz eksponaty związane z kosmosem i astronomią. Kolejnym etapem naszej podróży było zwiedzanie Torunia oraz jego ciekawych miejsc. Poznaliśmy zakamarki tego pięknego miasta oraz legendy z nim związane. Podziwialiśmy między innymi: krzywą wieżę, Ratusz, Stare Miasto, pomnik papieża Jana Pawła II, pomnik Mikołaja Kopernika oraz jego dom, oraz wiele innych fascynujących miejsc.

Toruń kojarzy się głównie z legendarnymi piernikami wypiekanymi w tym mieście od wielu pokoleń. Młodzież naszej szkoły mogła również, przez moment, poczuć moc tworzenia tego słodkiego wypieku. Dzieci brały udział w praktycznej lekcji wypieku pierników w Żywym Muzeum Piernika. Z wielkim zaangażowaniem i starannością mieszały potrzebne składniki, wyrabiały ciasto, wycinały kształty i układały na blaszce. Po upieczeniu, zabrały ze sobą do domów aby pochwalić się piernikami własnoręcznie upieczonymi!

Późnym wieczorem cali i zdrowi wróciliśmy do Słupna, z pamiątkami – również tymi słodkimi J

ŻELAZOWA WOLA I PUSZCZA KAMPINOWSKA

Dnia 12 października 2011 r. dzieci z klas II i III Szkoły Podstawowej wybrały się na całodniową wycieczkę. Najpierw odwiedziły Żelazową Wolę – dworek, w którym w 1810 r. urodził się Fryderyk Chopin. Uczniowie pierwszy raz korzystali z audio przewodników. Piękny park otaczający dworek zachwycił wszystkich uczestników wycieczki.

Kolejnym punktem wyjazdu była wizyta w Muzeum Puszczy Kampinoskiej, gdzie dzieci uczestniczyły w lekcji na temat fauny i flory owej Puszczy. Po zajęciach cała grupa przeszła ścieżką dydaktyczną – na szczęście pogoda dopisała i uczniowie mogli podziwiać piękno jesiennego lasu. Podczas spaceru mogliśmy podziwiać bogatą szatę roślinną, martwe i obumierające drzewa oraz świat dzikiej przyrody, oddychaliśmy czystym, bogatym w tlen powietrzem. Odwiedziliśmy również cmentarz wojenny z mogiłami żołnierzy poległych w Puszczy Kampinoskiej we wrześniu 1939r.Na cmentarzu oddaliśmy hołd i cześć poległym żołnierzom, zmówiliśmy modlitwę i zapaliliśmy znicze.

Wycieczka była udana, bardzo interesująca. Wróciliśmy z niej szczęśliwi, pełni wrażeń i bogaci w nową wiedzę.

Joanna Myśliwiec, Renata Szydłowska

WYCIECZKA II C GIMNAZJUM DO MUZEUM SPORTU I TURYSTYKI

Dnia 7 października 2011 klasa II c gimnazjum wybrała się na wycieczkę do Muzeum Sportu i Turystyki oraz do kina w Warszawie. Celem tej podróży było nabycie dodatkowych informacji na temat historii sportu do chwili współczesnych i najbardziej aktualnych wydarzeń, a także umilenie sobie wspólnego czasu poprzez atrakcje kinowe. Uczniowie mieli możliwość obejrzenia wielu ciekawych i bardzo interesujących eksponatów ze świata różnych dyscyplin sportowych, takich jak na przykład, drewniane rowery z poprzednich stuleci czy kajak Papieża Jana Pawła II. Następnie klasa udała się na film pt. „O północy w Paryżu”, w reżyserii Woody’ego Allena. W rolach głównych wstąpili Owen Wilson, Marion Cotillard i Rachel McAdams.

Taki dzień spędzony w miłej i przyjaznej atmosferze jest bardzo potrzebny aby grupa mogła mocno się zintegrować, co znacznie ułatwia relacje pomiędzy koleżankami i kolegami w klasie oraz ułatwia współpracę i naukę. Ponadto zaczerpnięcie odrobiny kultury w pracowitym roku szkolnym sprzyja pozytywnym osiągnięciom w nauce.

Marcin Żmijewski

KINO „1920 BITWA WARSZAWSKA”

W dniu 7 października 2011 r. uczniowie klasy Ia gimnazjum pod opieką Pani Elżbiety Borkowskiej wybrali się na wycieczkę do Multikina na film pt. „1920 Bitwa Warszawska”.

Po filmie młodzież zwiedzała zabytkową architekturę Starego Miasta oraz fontanny w Parku Fontann na Podzamczu.

Elżbieta Borkowska

TEATR „INSPEKTOR PSINA”

Dnia 7 października 2011 klasy Va, Vb i Vib wraz z wychowawczyniami wyjechały na Spektakl pt „Inspektor Psina” do teatru Rampa w Warszawie.

„Inspektor Psina” to komedia kryminalna z poplątana intrygą i z „psem” w roli zabawnego policjanta, a także magicznym Lustrem, mówiącym tylko prawdę. Do nieudanego i fajtłapowatego inspektora Psiny przybywają ze swoimi sprawami postacie ze znanych bajek, prosząc, by im pomógł, prowadzić poszukiwania. Inspektor przy pomocy czarodziejskiego lustra udziela im rad, macha przy tym zgubioną przez wróżkę różdżką. Wszystko dzieje się na opak. W efekcie wszystkie bajki splątują się w wielki węzeł nieszczęśliwych okoliczności, mieszając losy postaci i skutki ich zachowań. Na szczęście przybywa wróżka Salsefia i różdżka wraca we właściwe ręce.

Wychodząc z teatru chwaliliśmy wspaniałą grę aktorów i bardzo pomysłowe rozwiązania choreograficzne. Polecamy ten spektakl tym wszystkim, którzy tęsknią za autentycznie śmieszną rozrywką, o którą dzisiaj bardzo trudno.

WYCIECZKA DO ŁODZI

W czwartek 29.09.2011 klasy Va, Vb, VIb wraz z wychowawczyniami Panią Patrycią Kuś, Barbarą Moczulską, Barbarą Pamrowską i Katarzyną Jabłońską udały się na wycieczkę do Łodzi.

Pierwszą zaplanowaną atrakcją było Muzeum Kinematografii – pałac Karola Scheiblera, jednego z największych łódzkich przemysłowców pochodzenia niemieckiego.

Następnie wraz z cała grupą udaliśmy się do centrum handlowego Manufaktura, czyli dawnej fabryki Poznańskiego i jego pałacu. Mieliśmy także lekcję  fizyki, chemii i matematyki w eksperymentarium - interaktywnym muzeum techniki, które wyjaśnia zjawiska otaczające człowieka. Dzięki tej wystawie, mogliśmy skonfrontować naszą wiedzę teoretyczną z praktyczna. Przekonaliśmy się, że świat wokół nas jest pełen fantastycznych fenomenów.

Spacerowaliśmy również słynna ulicą Piotrkowską. Pani przewodnik pokazała nam wiele zabytków, na przykład największe graffiti na świecie – umieszczone na  ścianie o powierzchni ponad 900 metrów kwadratowych. Zobaczyliśmy również takie pomniki jak „Ławeczka Tuwima”, „Fotel Jaracza”, „Kuferek Reymonta”, „Fortepian Rubinsteina”.

Kolejnym punktem programu było Centralne Muzeum Włókiennictwa. Uczniowie oprócz zwiedzania, wzięli też udział w warsztatach związanych z modą XX wieku..

Na koniec zwiedzaliśmy Skansen Łódzkiej Architektury Drewnianej. W placówce znajduje się siedem budynków: pięć drewnianych domów robotniczych, kościół ewangelistów i letnia willa. Wizyta w muzeum nastawiła nas do refleksji nad historią miasta, które pod koniec XIX w., dzięki uprzemysłowieniu włókiennictwa, doświadczyło nagłego rozwoju gospodarczego.

Około 22oo dotarliśmy pod szkołę, skąd czym prędzej udaliśmy się do domów. Wycieczkę uważamy za udaną. Chętnie pojechalibyśmy na nią jeszcze raz.

Barbara Pamrowska

WYCIECZKA ROWEROWA KL. I b GIM.

Klasa Ib pod opieką p. Aliny Słomińskiej i p. Aleksandry Chodorowskiej  w dniu 21 września wybrali się na wycieczkę rowerową do Ryni, do Ośrodka Wojskowego nad Zalew Zegrzyński by pożegnać astronomiczne lato, a powitać astronomiczną jesień.

Pogoda była cudowna. W ośrodku mieliśmy ognisko na którym piekliśmy kiełbaski (zjedliśmy 3 kg), mecz piłki nożnej, graliśmy w zbijaka.

Wróciliśmy do szkoły o 1500, bardzo zmęczeni, ale szczęśliwi, pożegnanie lata uczciliśmy wspaniale.

Alina Słomińska

WYSTAWA GRZYBÓW

Zbliża się czas grzybobrania, stąd klasy pierwsze gimnazjum 14 września wybrały się do Warszawy na wystawę „Poznaj grzyby – unikniesz zatrucia”.

W 4 – piętrowym budynku w Sali wkroczyliśmy w las z mnóstwem grzybów, ze śpiewem ptaków. Mamy nadzieję, że dzięki tej wystawie nikt z nas nie wrzuci trującego grzyba do koszyka.