Logo SP 1 w Słupnie

W sumie: 13176

2017/2018

WYCIECZKA DO CENTRUM NAUKI KOPERNIK W RAMACH PROJEKTU SZKOŁA RÓWNYCH SZANS

14 grudnia uczniowie klas IIIa i IIIb Szkoły Podstawowej wybrali się na wycieczkę do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w ramach projektu „Szkoła równych szans”.

Mogli skorzystać z ponad 400 eksponatów inspirujących do doświadczania i poszukiwania odpowiedzi na nurtujące ich pytania z wielu dziedzin nauki. Kierowała nimi jedynie ich własna ciekawość. W momentach zwątpienia lub problemów w dojściu do prawidłowej odpowiedzi uczniowie mogli liczyć na pomoc wielu animatorów.

Wieczorem udali się na niezwykły seans w Planetarium. Uczniowie obejrzeli film pt. „Na skrzydłach marzeń” ukazujący drogę wynalazców do stworzenia idealnej maszyny latającej.

To były niezwykłe dni, pokazujące, jak wiele możemy zyskać dzięki własnym zainteresowaniom i chęci rozwoju.

Dziękujemy koordynatorowi projektu w naszej szkole pani Ewie Hańczyk

za nadzór nad prawidłowym oraz ciekawym przebiegiem wycieczki oraz opiekunom za ich poświęcony czas.

KONCERT KOLĘD W TEATRZE RAMPA

W przedświąteczne popołudnie -19 grudnia 2017r. klasy IIIa i IIIb wraz z wychowawczyniami wybrały się do teatru Rampa na spektakl pt."Koncert Kolęd".Nasi uczniowie mieli okazję zapoznać się zarówno z bardzo starymi, jak i nowymi kolędami polskimi oraz europejskimi. Należy nadmienić, iż kolędy są naszym cennym bogactwem kultury narodowej. Aktorzy wykonywali utwory w różnych aranżacjach, z wykorzystaniem akompaniamentu kameralnego zespołu muzycznego. Twórcą tego pięknego spektaklu był Piotr Furman, a reżyserką znana pianistka - Dorota Wasilewska.
I oto, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, przenieśliśmy się w zaczarowany sceniczny świat, dzięki któremu zobaczyliśmy z bliska i poczuliśmy świąteczną magię świąt Bożego Narodzenia. W przedświątecznym nastroju nuciliśmy i śpiewaliśmy wspólnie z aktorami te bardziej znane świąteczne utwory. Nie zabrakło wspólnych momentów integracji aktorów z widownią, podczas których jedna z naszych dziewczynek otrzymała piękną czerwoną różę od wykonawcy.
Do domów zabraliśmy bezcenne wrażenia oraz światło i radość bijące z przekazu spektaklu. Dziękujemy!
Wychowawcy klas IIIa i IIIb

"Sylaba"

13 grudnia poczuliśmy magię świąt. Wszystko za sprawą magicznego występu Rewii Dziecięcej "Sylaba" i Studia Piosenki Ireny Zdunek w Wyszkowskim Ośrodku Kultury "Hutnik". Wraz z opiekunami na przestawnie wybrały się: odziały przedszkolne 0a i 0b, klasa Ia, Ib, IIa, IVa, IVb, IVc, IVd, Va, Vb oraz VIa i VIb szkoły podstawowej.

Obejrzeliśmy widowisko pt. "Snow way", które przybliżyło nam za pomocą śpiewu, tańca, muzyki oraz kolorowych aranżacji co naprawdę istotnego jest w świętach. Poznaliśmy historię dwóch sióstr Marysi i Krysi zwanej "Krismas". Wysłuchaliśmy popularnego hitu młodzieżowego,  piosenki pt. "Mam tę moc" oraz wielu innych piosenek o tematyce zimowo - świątecznej. Mogliśmy podziwiać urozmaicone choreografie. Byliśmy pod wielkim wrażeniem wielkiego talentu dziewcząt, które występowały na scenie. Czas upłynął nam bardzo szybko w miłej i ciepłej atmosferze. A święta już tuż, tuż.

W Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie

5 grudnia klasy Ia i Ib udały się na wycieczkę do Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie. Powodem wizyty w tym właśnie muzeum było propagowanie aktywnego stylu życia, opartego na uprawianiu sportu. Wszak nie od dziś wiadomo, że ruch to zdrowie, a dzieci tego ruchu potrzebują najwięcej i  jeśli teraz zaczną uprawiać jakiś sport, to istnieje szansa, że będą to także robić w przyszłości.

Nasi uczniowie zwiedzili wspólnie z przewodnikiem wystawę  poświęconą historii pierwszych igrzysk olimpijskich, mieli okazję zobaczyć wiele unikatowych eksponatów poświęconych różnym dyscyplinom sportowym.  Duże zainteresowanie  wzbudziły„ pierwsze rowery”,  a w szczególności ogromny bicykl, dawne narty, pierwsze „ korki” do gry w piłkę nożną.  Ponadto nasi uczniowie podziwiali kajak, którym pływał  Karol Wojtyła późniejszy papież i święty Jan Paweł II. Bogactwo eksponatów poświęconych różnym dyscyplinom sportowym sprawiło, że każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Na koniec zwiedzania podziwialiśmy „Ścianę Chwały” na której wyeksponowane są medale przywożone przez naszych sportowców z poszczególnych Igrzysk Olimpijskich.

Drugą część naszej wizyty w muzeum stanowiły warsztaty pt. „ Ja kibic” na których dzieci miały okazję dowiedzieć się jak właściwie kibicować sportowcom, wykonać transparenty, ułożyć okrzyki zagrzewające do walki.

Nasi uczniowie wykazali się dużą wiedzą na temat współczesnych gwiazd sportu.

Beata Kuźma

Klasy piąte i szóste w interaktywnym kinie

30 listopada klasy piąte i szóste wybrały się do Cinema Park w Warszawie czyli do kina interaktywnego na program pt. "Wszystko o człowieku".

Bohaterem projekcji był tytułowy człowiek. W sali 3D wybraliśmy się w trójwymiarową podróż w głąb ludzkiego ciała, aby zobaczyć, jak wygląda od wewnątrz. W sali ruchu wyruszyliśmy w podróż do odległych miejsc na Ziem a w sali inspiracji zobaczyliśmy film o pozornie niemożliwych do spełniania marzeniach i determinacji w dążeniu do ich osiągnięcia. W sali wyobraźni przenieśliśmy się w przyszłość i stanęliśmy  oko w oko z postępami  w dziedzinie badań genetycznych a w sali muzyki dowiedzieliśmy się jak poprzez muzykę możemy wyrazić różnego rodzaju emocje. W sali interaktywnej poznaliśmy odpowiedzi na intrygujące pytania na temat faktów, postaci, narodów, kultur i wybitnych indywidualności.

Niezwykła lekcja historii.

„Zawsze myślę, co by było, gdyby nie było tego Radzymina, tego Cudu nad Wisłą.” – Jan Paweł II

27 października 2017r. uczniowie klasy IIIB wraz z wychowawcą Michaliną Jaroszewską i panią Magdaleną Durajewską wybrali się do miasta „Cudu nad Wisłą” na niezwykłą lekcję historii.        Uczniowie dowiedzieli się jak wielki wpływ wygrana bitwa odgrywała dla dalszych losów Polski i całej Europy. Spotkanie z pierwszymi oznakami wartości historycznej tego wydarzenia uczniowie odnaleźli już w okolicy przystanku Eleonory Czartoryskiej wysiadając z autobusu. Z uwagą czytali informacje zamieszczone na tablicach informacyjnych. Bardzo ucieszyli się słysząc, że to w tej okolicy powstrzymano atak wojsk bolszewickich maszerujących w kierunku stolicy. Historia kilkukrotnego odbijania Radzymina z rąk sowieckich powodowały niezwykłe emocje. Poznali najważniejsze nazwiska dowódców jak gen. Lucjan Żeligowski, gen. Józef Haller, kpt. Ryszard Downar Zapolski oraz zasłużonych w boju pułków jak np. Pułk Strzelców Kaniowskich i Wileńskich. Podczas spaceru „Drogą Golgoty Narodu Polskiego” odczytywali napisy umieszczone na przydrożnych krzyżach, chwilą ciszy uczcili ich poświęcenie i zaangażowanie, które obfitowało w wiele ofiar.

W duchu zadumy uczniowie udali się do Biblioteki Publicznej w Radzyminie, gdzie obejrzeli wystawę poświęconą Bitwie Warszawskiej. Dzięki zamieszczonym ilustracjom dodatkowo zapoznali się z wyposażeniem żołnierzy, sprzętem wojskowym. Pogoda nie pozwoliła na osobistą wizytę na Cmentarzu Poległych 1920 roku, jednak w szkole powstały piękne prace plastyczne upamiętniające żołnierzy, dowódców oraz mieszkańców poświęcających swoje życie dla ratowania Ojczyzny.

„Cześć ich pamięci.”

Wycieczka do teatru…

W dn. 24.11. 2017r. uczniowie klas II, III gimnazjum i klas VII szkoły podstawowej udali się na wycieczkę do Teatru Palladium na spektakl pt. „Zemsta” w reż. Ireneusza Kaskiewicza. Sztuka, choć trudna, bo utrzymana w oryginalnym klimacie XIXw. spotkała się z uznaniem naszych uczniów. Na szczególną uwagę zasługuje postać komiczna Papkina, a także wątek Podstoliny oraz kłótni o mur Cześnika i Rejenta. Dzięki doskonałej obsadzie aktorskiej uczniowie mogli na niespełna dwie godziny spektaklu przenieść się do XIX wiecznych szlacheckich domów i toczyć wraz z aktorami „walkę o mur”.

Joanna Rosz

Wycieczka klas siódmych do Krakowa i Oświęcimia

W dniach 20 – 21.11 uczniowie klas siódmych wraz z wychowawczyniami byli na wycieczce w Krakowie i Oświęcimiu. Pierwszym punktem harmonogramu była wizyta w Państwowym Muzeum Auschwitz – Birkenau. Na miejscu przywitał nas chłód, wiatr i śnieg. W koło wyczuwalna była powaga tego miejsca. Przewodnicy oprowadzający nas po Muzeum z wielkim zaangażowaniem i profesjonalizmem przedstawiali dramaty ludzkie z czasów wojny. Młodzież w skupieniu,  niejednokrotnie ze łzami w oczach, słuchała co był w stanie uczynić człowiek człowiekowi. Trudno było nawet sobie wyobrazić co czuli ludzie, którzy przywożeni byli do tego miejsca, okłamywani, że jadą tu do pracy. Z najcenniejszymi rzeczami osobistymi, z przyborami codziennego użytku. W gablotach muzealnych widzieliśmy mnóstwo butów (również tych malutkich), okularów, walizek, …

KL Auschwitz był największym z niemieckich nazistowskich obozów koncentracyjnych i ośrodków Zagłady. W latach 1940 – 1944 życie straciło tu ponad 1,1 mln mężczyzn, kobiet i dzieci. Dzisiejsze Miejsce Pamięci to m.in. zbiory, archiwa oraz ośrodek naukowy, konserwatorski i wydawniczy.

Zmęczeni kilkugodzinnym zwiedzaniem pojechaliśmy na zasłużony odpoczynek do naszego punktu noclegowego w Krakowie. Integracja trwała do późnych godzin nocnych. Nie do końca wyspani, już od 8:00 byliśmy gotowi do zwiedzania dawnej stolicy Polski – Krakowa. Po pożywnym śniadaniu ruszyliśmy „w miasto”. Zwiedzaliśmy m.in. Katedrę, Zamek Królewski na Wawelu, Rynek Starego Miasta, Kościół Mariacki, podziemia Rynku, Barbakan, Bramę Floriańską. Spacerowaliśmy najsłynniejszymi ulicami: Floriańską i Kanoniczą.

Ok. 16 – stej zmęczeni i zmarznięci, ale z mnóstwem pamiątek i obwarzanek krakowskich weszliśmy do naszego autokaru i ruszyliśmy w drogę powrotną do Słupna. Rozśpiewani, z dobrymi humorami nie odczuliśmy nawet kiedy dojechaliśmy. Pod szkołą czekali na nas stęsknieni rodzice. Niestety na drugi dzień mieliśmy jak zwykle wstać do szkoły na lekcje.

Marta Makarewicz

Galeria zdjęć: http://www.gslupno.radzymin.pl/art,243,wycieczka-klas-siodmych-do-krakowa-i-oswiecimia.html

„Bóg” Woody Allen

21 listopada klasy szóste  oraz piąte wraz z wychowawcami udały się autobusem miejskim do Sali Koncertowej do Radzymina na przedstawienie Teatru Maskarada pt. „Bóg” Woddego Allena. Na scenie swoją wspaniałą  grą aktorską zachwyciła nas młodzież z Radzymina. Piękne stroje, aranżacja oraz śpiew umiliły nam czas. Przenieśliśmy się  do opowieści gdzie dwóch Greków zastanawia się nad zakończeniem sztuki zgłoszonej do konkursu dramatycznego w starożytnych Atenach. Po chwili jednak okazuje się, że doskonale zdają oni sobie sprawę z tego, iż są tylko postaciami scenicznymi w sztuce napisanej przez kogoś innego, granej właśnie na scenie...
                Żonglerska zabawa konwencjami, zaskakujące przejścia między fikcją sceny a rzeczywistością - aktorami a publicznością, absurdalny humor, wydobywający nieprawdopodobny absurd życia, które nas otacza.

U. Szraga

Zerówiaki w Manufakturze Słodyczy "Cukier Lukier"

Dnia 17.11.2017r (piątek) dzieci z oddziału przedszkolnego były na wyciecze  w manufakturze słodyczy „Cukier Lukier” w Warszawie. Jest to najmniejsza na świecie fabryka słodyczy. Dzieciaki miały okazje zobaczyć jak ręcznie są produkowane cukierki karmelki oraz lizaki, w ponad 50 smaków. Co ważne do słodyczy dodawane są tylko naturalne aromaty owocowe, olejki oraz naturalne barwniki. Dzieci uczestniczyły w zajęciach pokazowych gdzie najpierw gotowana była masa karmelowa, następnie widziały jak masa zastyga na blacie i jest barwiona. Po zastygnięciu każde dziecko samodzielnie wykonało lizaka. W między czasie była możliwość poczęstowania się pysznymi cukierkami. Po zajęciach wybraliśmy się na spacer. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od zobaczenia Grobu Nieznanego Żołnierza na placu Józefa Piłsudskiego, pod którym odbywają się najważniejsze uroczystości z udziałem władz państwa. Dalej przeszliśmy Krakowskim Przedmieściem  w stronę Starego Miasta, który jest już świątecznie ozdobiony. W czasie spaceru widzieliśmy Pałac Prezydencki, pomnik Adama Mickiewicza i doszliśmy do kolumny Zygmunta III Wazy. Pogoda nam dopisała, wróciliśmy bardzo zadowolenia z wycieczki. Zdjęcia do obejrzenia  w galerii zdjęć. http://www.gslupno.radzymin.pl/art,256,zerowiaki-w-manufakturze-slodyczy.html

M. Kruk

Lekcja w Kinie Kultura w Wołominie

27 października klasa 7b oraz 6a wybrały się na lekcję do kina połączoną z seansem filmowym.

Uczniowie podczas lekcji dowiedzieli się co wspólnego z kinem mają matematyka, chemia i fizyka. Przekonali się jak duże znaczenie w historii efektów specjalnych mają "Gwiezdne Wojny". Odkryli czym są domalówki. Dowiedzieli się czy hobbici byli naprawę tacy niscy. Zobaczyli jak sprawić by w lecie padał śnieg. Dowiedzieli się jak aktor mógł zagrać tą samą postać 40 lat później.

Lekcja w kinie to była prawdziwa edukacja poprzez zabawę. Twórczo aktywizowała uczniów.                W ramach seansu filmowego obejrzeliśmy ekranizację polskiego bestsellera "Za niebieskimi drzwiami".

Patriotyczny wyjazd szkolnego chóru CANTO

W dniu 26.10.2017 r. chórzyści ze szkolnego chóru Canto byli na wycieczce w Kampinoskim Parku Narodowym. Był to wyjazd organizowany przez Towarzystwo Przyjaciół Radzymina, które w ten sposób wyraziło swoją wdzięczność za wspaniałą współprace z naszą szkołą i chórem, uświetniającym różne wydarzenia, związane z historią lokalną i narodową.

Przewodnikiem całego przedsięwzięcia był pan Jan Wnuk, prezes TPR, który barwnie opowiadał o historycznych wydarzeniach związanych z tymi terenami. Uczestnicy wycieczki zwiedzili Ośrodek Dydaktyczno-Muzealny w Granicy, na terenie którego znajdują się:

- Muzeum Puszczy Kampinoskiej,

- wystawa plenerowa "Polskie parki narodowe",

- skansen budownictwa puszczańskiego,

- ścieżka dydaktyczna "Skrajem Puszczy" z wieżą widokową,

- cmentarz żołnierzy poległych w 1939 r. podczas kampanii wrześniowej.

Jest tam też polana wypoczynkowa, gdzie z harcerskim zapałem i w śpiewnym nastroju zostało zorganizowane ognisko z kiełbaskami.

W drodze powrotnej odwiedzono jeszcze cmentarz wojenny we wsi Wiersze, na terenie Puszczy Kampinoskiej gdzie spoczywa 54 żołnierzy Grupy AK „Kampinos”.

Pogoda i nastroje sprzyjały wszystkim, więc wyjazd był bardzo udany.

Dziękujemy organizatorom

PARK ADRENALINY

Wrzesień postanowiliśmy rozpocząć integracją zespołów klasowych w Parku Adrenaliny w miejscowości Runów koło Piaseczna. 27 września 2017r. w wycieczce uczestniczyły klasy 5a i 5b oraz klasy 6a i 6b razem z wychowawcami. Na miejscu zostaliśmy przywitani przez komandosów, przebraliśmy się w mundury. Następnie przystąpiliśmy do rozgrzewki – wojskowa ścieżka zdrowia, odbyliśmy mecz w piłkarzyki giganty, bieg po skrzyniach, przeciąganie liny czy walki gladiatorów. Po rozgrzewce uczestniczyliśmy w szkoleniu z obsługi sprzętu paintballowego i zachowania bezpieczeństwa podczas gry poczym rozpoczęliśmy zabawę. Na koniec dnia odpoczywaliśmy przy ognisku z kiełbaskami. To był dzień pełen wrażeń.

B. Moczulska

P. Kuś

B. Pamrowska

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ciekawa wycieczka

24 października członkowie Międzyszkolnego Klubu Historycznego im. Armii Krajowej Ziemi Radzymińskiej, do którego należą również nasi uczniowie, a także zaproszeni goście uczestniczyli w wycieczce do Palmir i na PGE Narodowy. Organizatorzy połączyli historię z teraźniejszością.
W Palmirach - miejscu martyrologii narodu polskiego podczas II wojny światowej uczestnicy oddali hołd Bohaterom Polskiego Państwa Podziemnego.
Nowoczesny Stadion Narodowy wzbudził natomiast poczucie dumy i szacunku dla wartości narodowych i patriotycznych.

Warto w tym miejscu przypomnieć hasło, które przyświeca działalności Klubu: " MUSIMY I CHCEMY PAMIĘTAĆ "
                                                                                                                            Edyta Baranowska

__________________________________________________________________________________

Z miłości do kina

12 października 2017 roku klasy IIIa i IIIb wraz z opiekunami panią Grażyną Kozon, panią Michaliną Jaroszewską oraz panią Magdaleną Durajewską wybrali się na wyjątkową lekcję. Nie było tam ławek, tablicy, lecz wygodne fotele oraz wielki ekran.

Biorąc udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Lekcja w kinie” uczniowie mieli okazję poznać tajemnice dubbingu. Dubbing jest to proces podkładania głosu do już nagranego wcześniej materiału np. filmowego. Okazuje się, że nasze ulubione postacie z bajek mówią głosami znanych nam z kina lub teatru aktorów, piosenkarzy np.: Cezarego Pazury, Jarosława Boberka, Czesława Mozila.

Pani Julia Kamińska zwróciła dzieciom uwagę, że każdy kto chciałby dubbingować jakąś postać musi mieć doskonałą dykcję. Wszyscy uczniowie pod bacznym okiem pani Lidii Sadowej ćwiczyli buzię i język. Niektórzy nasi uczniowie zwrócili uwagę, że ćwiczenia te były bardzo podobne do tych, z którymi spotykają się na lekcjach logopediiJ

Uczniowie mieli również możliwość dubbingować krótką scenkę do bajki „Asterix i Obelix”.

Po wspaniałej lekcji przyszedł czas na wspólne oglądanie filmu animowanego „Epoka Lodowcowa – Mocne uderzenie”. Uczniowie spędzili miło czas w kinie chociaż podróż piętrowym autobusem okazała się również nie lada atrakcją.

W Manufakturze Słodyczy

W poniedziałek 9 października 2017r. klasy Ia i Ib naszej Szkoły Podstawowej odwiedziły warszawską Manufakturę Słodyczy „ Cukier lukier”.

Uczniowie wzięli udział w warsztatach pt. „ Robimy lizaki”. Warsztaty rozpoczął pokaz w czasie którego dzieci mogły obserwować jak powstaje ręcznie wyrabiana masa do produkcji lizaków, cukierków. Pan prowadzący opowiadał dzieciom o składnikach, które po kolei dodawał, aby powstała masa. Następnie dzieci wybierały naturalne barwniki, np. z buraka, papryki, które znalazły się w składzie naszych lizaków i nadały im piękny, niemalże tęczowy kolor. Każdy uczestnik warsztatów próbował swoich sił wykonując swojego lizaka. Wszyscy spisali się na szóstkę! To była bardzo słodka wycieczka!

Beata Kuźma

ROWEREM NAD ZALEW KL.2C

Dnia 20 września 2017 roku, klasa IIc gimnazjum wraz z panią Aliną Słomińską oraz księdzem Piotrem Gołębiewskim wyruszyła na rowerach nad Zalew Zegrzyński.

Równo o godzinie 9.00 zebraliśmy się pod szkołą, aby ruszyć po raz kolejny na wycieczkę rowerową. Droga mijała nam bardzo przyjemnie, gdyż pogoda nam dopisała. Będąc na miejscu cieszyliśmy się swoim towarzystwem, śmiejąc się, biegając, a nawet łowiąc ryby! Wielkie gratulacje dla Kacpra Chajęckiego, który złowił parę rybek! Mimo tego, iż woda nie była za ciepła, grupka chłopaków postanowiła wskoczyć do wody.

Po godzinie zabaw mogliśmy wyruszyć w dalszą podróż. Droga ku McDonald’s była dość niebezpieczna, gdyż przejeżdżała tam masa samochodów, lecz z wielką precyzją dotarliśmy do celu. McDonald okazał się również świetnym obiektem rozrywkowym. Gdyż w środku mogliśmy znaleźć atrakcje takie jak: mini koszykówka, wirtualne wyścigi motorowe oraz mini tor przeszkód, który musieliśmy pokonać jak najszybciej. Świetną zabawą okazała się również zjeżdżalnia, która znajdowała się na zewnątrz budynku. Takie ,,atrakcje’’ włączyły u nas tryb dziecka, którym każdy przecież w środku jest. Jakże trudne okazało się pożegnanie z zabawkami z dzieciństwa, kiedy musieliśmy się już zbierać w drogę powrotną.

Do domu dotarliśmy dumni z siebie i co najważniejsze w ,,jednym kawałku’’, bo przygód było mnóstwo.

Teraz pozostaje nam tylko miło wspominać naszą wycieczkę i podziękować za trud włożony w opiekę nad nami. Pani Alino, księże Piotrze dziękujemy!

Wiktoria Werelich

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.