Logo SP 1 w Słupnie

W tym miesiącu: 2602
W sumie: 49914

2016/2017

Uczniowie klas I gimnazjum na giełdzie…

W dn. 13.06.2017r. uczniowie pierwszych klas gimnazjum wraz z wychowawcami udali się na wycieczkę szkolną na Giełdę Papierów Wartościowych. Budynek Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, choć ładny z zewnątrz nie zdradzał nam swojej wyjątkowej, nowoczesnej architektury. Eleganckie przeszklone wnętrze giełdy przywitało nas wraz z imponującą rzeźbą byka (symbolem hossy na giełdzie), który pojawił się tam po raz pierwszy w 20. rocznicę wolnych wyborów z 1989 roku.

Od tego miejsca,  rozpoczęliśmy zwiedzanie giełdy pod okiem pani przewodnik, która przybliżyła nam nie tylko historię polskiej Giełdy Papierów Wartościowych, ale także wytłumaczyła zasady notowań, prac biur maklerskich oraz kupna akcji i obligacji.

Następnie schodami ruchomymi wjechaliśmy na trzecie piętro budynku. Tutaj najbardziej zawiódł widok pustej sali notowań. Okazało się, że od kilku lat nie panuje już tam taki ruch, jak w amerykańskich produkcjach, ponieważ wszystkie transakcje odbywają się drogą elektroniczną przy udziale maklerów, znajdujących się w swoich biurach maklerskich. Jedynie wystrój jest wciąż taki sam (np. wielkie zegary, wskazujące godziny na wielkich, światowych giełdach, takich jak Tokio, Nowy Jork czy Hong Kong, ).

Ostatnim punktem naszej wizyty było zapoznanie się z prezentacją na temat zasad panowania na giełdzie, a także sposoby zarabiania na notowaniach giełdowych.

Oczywiście w drodze powrotnej musieliśmy wzmocnić nasze „brzuszki” i zawitaliśmy w KFC, po którym powróciliśmy do Słupna.

Wycieczka uznana była za uczniów za bardzo udaną. Młodzież zrozumiała co robić w życiu, aby stać się inwestorem i dobrze oraz rozsądnie zarobić na swojej oraz innych firmach. Plany na przyszłość były ogromne, a dyskusją, co daje większy zysk – akcje czy obligacje nie było końca. Jednym słowem wycieczka zmobilizowała do pilnej nauki matematyki, by szybko liczyć pomnożony kapitał.

Joanna Rosz

„Poznajemy Góry Świętokrzyskie”

W dniu 19.06.2017r. uczniowie klasy Ia, Ic i IIa gimnazjum wczesnego ranka udali się na wycieczkę szkolną w Góry Świętokrzyskie. Zwarci i gotowi o godz. 5.00 rano wyruszyliśmy spod budynku naszej szkoły. Po 3,5 godzinach drogi o godz. 8.30 przywitaliśmy się z Przewodnikiem Chęcińskim pod ruinami Zamku w Chęcinach. Z parkingu musieliśmy podejść na wzgórze zamkowe drogą przez las ok. 15min. Pan Dominik Kowalski – nasz przewodnik – bardzo przystępnym, młodzieżowym językiem przybliżył nam postacie polskich władców, których wizerunki mogliśmy podziwiać podczas całej drogi do ruin. Nie zwiedzaliśmy zamku wewnątrz, ponieważ żadna z komnat nie ocalała. Pozostała tylko wieża zamkowa. Pokonaliśmy 162 stopnie i naszym oczom ukazał się piękny krajobraz na Kielce i Góry Świętokrzyskie. Mieliśmy okazje zobaczyć skarbiec, lochy, a także chęciński dziedziniec, jednak największe emocje wśród uczniów wywołały elementy scenograficzne. Młodzież mogła poczuć się jak polscy średniowieczni żołnierze, zakładając zbroję, chełm, a nawet wchodząc do lochu czy zapinając na sobie starodawne dyby.

Kolejnym punktem naszej wycieczki, do którego dotarliśmy około południa, były Park Rozrywki „Sabat Krajno”, gdzie spędziliśmy resztę dnia. Pierwszym punktem wizyty w Krajnie była Aleja Miniatur „Wonderful World”, gdzie zobaczyliśmy najwspanialsze budowle i dzieła stworzone przez naturę. Większość podziwianych przez nas modeli wykonana została w skali 1:25, dzięki czemu łatwo możemy porównać wielkość poszczególnych budowli. Sercem całego kompleksu jest watykańska bazylika z Placem Świętego Piotra. Skoro mowa o Włoszech, wśród miniatur, które podziwialiśmy nie mogło zabraknąć słynnego mostu Rialto w Wenecji i tak chętnie odwiedzanych przez turystów babtysterium i Krzywej Wieży w PizieZ Włoch przenieśliśmy się przed słynną Operę w Sydney. Stąd udaliśmy się do Ameryki Północnej, a konkretnie do Orlando na Florydzie, gdzie zobaczyliśmy znany z filmów Walta Disney’a Zamek Kopciuszka. Największą uwagę uczniów przykuły modele zniszczonych w zamachu terrorystycznym wież World Trade Center, a także znana nam wszystkim Statua Wolności, obok której znajduje się kolejny symbol Stanów Zjednoczonych – Biały Dom. Podziwialiśmy też Górę Rushmore upamiętniającą prezydentów USA oraz to, z czego natura amerykańska słynie na całym świecie, czyli kolorowe gorące źródła z Parku Narodowego w Yellowstone i miniaturkę wodospadu Niagara w skali 1:50. Z Ameryki przenieśliśmy się do Europy, gdzie podroż rozpoczęliśmy od Big Bena, poprzez paryską Wieżę Eiffla, Katedrę Notre Dame i Łuk Triumfalny. W stolicy Niemiec zobaczyliśmy Bramę Brandenburską i pokaźną, mierzącą ponad 6 metrów wysokości, Katedrę Świętego Piotra i Najświętszej Marii Panny w Kolonii. Kolejną atrakcją był baśniowy Zamek Neuschwanstein znany też jako Nowy Kamienny Łabędź. Od Cerkwi Błogosławionego Wasyla w Rosji rozpoczęliśmy przegląd budowli charakterystycznych dla różnych religii świata - Tadź Mahal w Indiach, Mauzoleum, Świątynia Lotosu, Ściana Płaczu czy górującą nad Jerozolimą Kopułą na Skale. Ważnym miejscem naszej wycieczki stała się również Azja, gdzie zobaczyliśmy fragmenty Wielkiego Muru Chińskiego i kawałek Japonii w postaci miniaturowego wulkanu Fuji. Będąc na górze Alei Miniatur podziwialiśmy pilnowaną przez Sfinksa Piramidę Cheopsa i Wulkan Etna. Punktem kulminacyjnym wycieczki był oczywiście znany na całym świecie Pomnik Chrystusa Odkupiciela, który błogosławi brazylijskie Rio.

Po wyczerpującej wyprawie na górę, podzieleni na grupy udaliśmy się na dwa filmy w KINIE 6D. Każdy zrobił na uczniach olbrzymie wrażenie, tym bardziej, że latające pająki, tryskająca woda i podmuchy wiatru podczas seansu były bardzo realistyczne. Po tak wyczerpującym poranku i przedpołudniu udaliśmy się do restauracji na obiad.

Po nim czekała już na nas część rozrywkowa wycieczki tzn. wszystkie atrakcje Sabatu Krajno, jak samochodziki, eurobungee, dmuchańce itp. oraz dla odważnych trudna lub średnia trasa parku linowego. Ten punkt faktycznie został zarezerwowany dla odważnych, ponieważ mimo wcześniej głoszonych chęci, tylko czworgu śmiałkom udało się pokonać najtrudniejszą trasę parku.

Godz. 17.30 zakończyła naszą podróż w Góry Świętokrzyskie, a zbliżała do naszego Mazowsza, gdzie zawitaliśmy o godz. 21.00.

Mimo, że program wycieczki był bardzo napięty, łączył w sobie elementy historii, kultury, ale także rozrywki. Nie dziwi zatem fakt, że wszyscy uczniowie wrócili bardzo zadowoleni, z pytaniem rodzącym się głośno: kiedy następna taka wycieczka?

Joanna Rosz

Zielona Szkoła dla kl. 5b, 4a i 4b odbyła się w dniach 29.05-02.06. W poniedziałek 29 maja o godz. 6:10 mieliśmy zbiórkę na długo wyczekiwany wyjazd. Jechała z  nami pani Elżbieta, która była naszym pilotem i trzy panie nauczycielki, pani Barbara Moczulska, pani Patrycja Kuś i pani Karolina Faber. Kierowcą autokaru był dobrze nam znany pan Mariusz. Do miejsca zakwaterowania jechaliśmy około 4 godz. W drodze do ośrodka wstąpiliśmy do skansenu Wsi Lubelskiej, by zobaczyć jak kiedyś mieszkali ludzie w tych okolicach. Następnie udaliśmy się do Lublina. Czekał tam na nas pan przewodnik. Oprowadził nas po starszej części miasta. Dzięki niemu poznaliśmy wiele legend  i historii związanych z tym miejscem. Nasi opiekunowie zorganizowali nam bardzo ciekawą, budującą samodzielność grę miejską. Była bardzo wyczerpująca, ale bardzo interesująca. Po zakończeniu zwiedzania Lublina, pojechaliśmy do ośrodka. Podczas tej drogi, jak przy każdej innej okazji pani Ela opowiadała nam o rodzinie Zamoyskich. Pokazywała nam zakłady należące do nich np. browary, huty szklane. Gdy dotarliśmy do ośrodka weszliśmy do pokoi. Później zostaliśmy zawołani na kolację. Tego dnia mieliśmy czas wolny. Mogliśmy robić co chcemy do 21:00.
   Drugiego dnia wstaliśmy o 7:10. Śniadanie było na 8:00. O 8:40 był wyjazd do ośrodka edukacyjnego Zoom Natury. Mieliśmy warsztaty przyrodnicze. Znajdowały się one w 4 laboratoriach. Na obiad pojechaliśmy do naszego ośrodka. Po posiłku pojechaliśmy do Rezerwatu Szklarnia. Mogliśmy podziwiać las, w który prawie  w ogóle nie ingerował człowiek. Później pan przewodnik zabrał nas pod pomnik żołnierzy walczących w lasach Janowskich, w dniu 14.06.1944r. Opowiedział nam reż koleje bitwy, napomniał nam też o Puszczy Solskiej. Po zakończeniu wyprawy zjedliśmy kolację i jak dnia poprzedniego mieliśmy czas wolny.
    Trzeciego dnia mieliśmy wspaniały humor, ponieważ po raz kolejny jechaliśmy do Zoom Natury. Tym razem mieliśmy dzień na sportowo. Zostaliśmy podzieleni na 3 grupy. Przydzielono nam różne zadania. Ta zabawa nosi nazwę "Dwanaście Prac Herkulesa". Szybko się z nimi uwinęliśmy. Następnie poszliśmy na długo wyczekiwany Park Linowy. Były 2 tory: zielony- łatwiejszy, niebieski- trudniejszy. Tor wisiał 8m nad ziemią. Było bardzo ekscytująco i ciekawie. Gdy wszyscy już skończyli przeprawę przez tor, udaliśmy się do ośrodka rekreacyjnego na mega piłkarzyki dmuchane i zapasy Sumo. Po skończonej zabawie udaliśmy się na obiadokolację. Następnie mieliśmy konkurs. Dziewczyny kontra chłopcy. Na początku walczyliśmy o dodatkową podpowiedź w różne zabawy. Zwyciężyła jednak drużyna chłopców. Była to zagadka kryminalna pod hasłem : Kto zabił wilka. Tu również zwyciężyli chłopcy. po skończonej zabawię pojechaliśmy do naszego ośrodka. Ten dzień zakończył się bardzo przyjemnie.
      Czwartego dnia udaliśmy się do Rezerwatu : " Szumy na Tanwi". Cały rezerwat był piękny i dziki. Z okazji Dnia Dziecka panie pozwoliły nam pomoczyć nogi w jednym z wodospadów. Najzabawniejszą częścią  dnia było to, jak jedna z dziewczynek poślizgnęła się i wpadła cała do wody. Po przejściu wyznaczonej trasy mogliśmy sobie kupić pamiątki, pyszne lody oraz oranżadę której smak panie dobrze wspominały za czasów swojego dzieciństwa. Później pojechaliśmy do ośrodka muzealno-edukacyjnego, w którym obejrzeliśmy film przyrodniczy oraz zobaczyliśmy piękną wystawę ryb, zwierząt morskich, dinozaurów, owadów oraz zwierząt leśnych i ptactwa. Następnie przeszliśmy szlak Rezerwatu Roztoczańskiego oraz zobaczyliśmy Kościół Na  Wodzie i koniki Biłgorajskie. Po wyczerpującej wyprawie udaliśmy się na obiadokolację. Panie z okazji Dnia Dziecka zakupiły dla nas pyszne lody. Ten dzień zakończył się miło, jednak zasnęliśmy ze świadomością powrotu do domu. Ostatniego dnia naszej, ciepło wspominanej Zielonej Szkoły zaczął się bardzo wcześnie. O 7:30 walizki miały znaleźć się w luku bagażowym autokaru. Po śniadaniu, wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się do Zamościa. Na miejscu czekała pani przewodnik- Sylwia, którą poznaliśmy dnia poprzedniego. Tym razem zrobiła nam niespodziankę i ubrała się w sukienkę o kroju takim jak w średniowieczu, którą sama uszyła. W Zamościu odwiedziliśmy  twierdzę Zamoyskich i poznaliśmy jej historię. Odwiedziliśmy również ratusz miasta. Tam kupiliśmy sobie pamiątki i poszliśmy na lody.Następnie udaliśmy się na obiad, po którym już wyruszaliśmy w czterogodzinną podróż do domu. Trochę nam było szkoda odjeżdżać już z tego wspaniałego miejsca, jednak cieszyliśmy się, że wreszcie zobaczymy naszych kochanych rodziców. Uważamy,że ta Zielona Szkoła była wspaniała i bardzo ciekawa. Poznaliśmy historię Zamoyskich, jak również zrobiliśmy dużo sportowych rzeczy. Ta Zielona Szkoła była extra !!!

Natalia Jakubowska
                                                                                                                                                         Aleksandra Uchańska

Wycieczka do ZOO

Dnia 13 czerwca dzieci z oddziału przedszkolnego pojechały na wycieczkę  do ogrodu zoologicznego w Warszawie. Celem naszej wycieczki była obserwacja i czerpanie pozytywnych wrażeń w kontakcie przyrodą  i zwierzętami. W dniu wycieczki pogoda nam sprzyjała nie było ani za gorąco, ani za zimno. W podróży i w czasie zwiedzania towarzyszyły nam trzy mamy dzieci z grupy 0a i 0b. Dzieci widziały wiele interesujących gatunków zwierząt. Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od obejrzenia akwarium z rybkami, następnie ptaszarnię. Widzieliśmy króla zwierząt lwa, a poza tym słonie, żyrafy, nosorożca, kangury. Dzieciom szczególnie spodobał się krokodyl, duże wrażenie wywołały na nich węże i małpki. Oczywiście mieliśmy również wspólne śniadanko na łonie natury. Następnie poszliśmy do hipopotamów  i mieliśmy okazję zobaczyć ich drugie śniadanko, coś niesamowitego. Dzieci potrafiły bardzo kulturalnie zachować się w miejscu publicznym. Wycieczka była bardzo udana.

M. Kruk

Wyjazd klasy VIa do Deskurowa z okazji Dnia Dziecka

2 czerwca spędziliśmy w Parku LEŚNA FRAJDA.

Pokonaliśmy trasę 14 przeszkód parku linowego rozpoczynając od ścianki wspinaczkowej. Był to system linowy przepięciowy, którego przejście wymagało użycia specjalnej uprzęży, odwagi i sprytu.

Oprócz zabawy na linach, skorzystaliśmy z paintballa. To była świetna gra zespołowa na otwartej przestrzeni. Zdobywaliśmy flagę przeciwnika, osiągaliśmy wyznaczony cel lub eliminowaliśmy pozostałych przeciwników przy pomocy markera z różnokolorowymi nabojami. To zależało od przyjętej taktyki.

Do naszej dyspozycji był też zjazd linowy z orczykiem tzw. tyrolka.

Na zakończenie posililiśmy się pieczonymi nad ogniskiem kiełbaskami i nie zabrakło także lodów.

Wszystkim dopisywał humor, pogoda była jak marzenie a zapachu otaczających kwitnących sosen nie da się opisać.

To była prawdziwa ”leśna frajda”.

Uczniowie klasy VIa wraz z wychowawczynią Elżbietą Niedźwiedzką

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ DZIECKA W KLASIE VI B

Tegoroczny Dzień Dziecka uczniowie klasy VI b świętowali w Radzyminie. Dzień rozpoczął się wizytą w cukierni, w której wszyscy delektowali się słodkościami i lodami. Następnie udaliśmy się do jednej z radzymińskich pizzerii. Pracownicy przywitali nas zapachem pizzy, wystrojem lokalu specjalnie przygotowanym na tę okazję oraz drobnymi prezentami - niespodziankami. Wszystkim dopisywał apetyt i humor. Ostatnim punktem wycieczki były wygłupy na placu zabaw.

Wspólne klasowe wyjście było okazją do miłego spędzenia czasu, integracji zespołu klasowego oraz do zastosowania matematyki w praktyce

Dyrektor zaprasza

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.